آفتاب

بارش باران باعث لطاف هوا در استان اردبیل شد

بارش باران باعث لطاف هوا در استان اردبیل شد

اردبیل - ایرنا - بارش باران که از بامداد روز جمعه در اغلب مناطق استان اردبیل شروع شده باعث لطافت هوا و افزایش دما در استان شد.

رییس اداره هواشناسی خلخال به خبرنگار ایرنا گفت: در شبانه روز گذشته بیش از 28 میلیمتر باران در این شهرستان باریده که این میزان بارش باران در سومین ماه از فصل در نوع خود کم سابقه است.
فرامرز فرض الله پور از افزایش قابل ملاحظه دمای هوای خلخال در دو روز گذشته خبر داد و گفت: در حالی که حداقل دمای اوایل هفته جاری این شهرستان14 درجه زیر صفر بود صبح امروز کمینه دمای هوا به 6 درجه بالای صفر رسید.
بر اساس اعلام هواشناسی استان اردبیل میزان بارش ها در شهرستان کوثر در این مدت بیش از 26 میلی متر، نیر14.3 میلی متر ، اردبیل 6.7 میلی متر ، نمین 8.8میلی متر ، سرعین 9.6 میلی متر ، مشگین شهر 3.8 میلی متر و بیله سوار مغان 4.7 میلی متر بوده است.
دمای هوا در شهرستان های استان اردبیل نیز بین 3 تا 10 درجه بالای صفر متغییر است.
در این حال بر اساس اعلام مسولان راهداری استان اردبیل در برخی از مناطق کوهستانی استان بارش برف درجریان است.
محمد قربانی ، رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خلخال گفت: بارش برف در راههای ارتباطی کوهستانی و منتهی به استان گیلان در جریان است.
وی بیان کرد: به غیر از راه پونل به خلخال که از طرف استان گیلان مسدود شده سایر راههای ارتباطی بین شهری و روستایی خلخال باز بوده و تردد خودروها در آن جریان دارد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار: سیفعلی موسی زاده
6016/7119
کد N1565066

وبگردی