آفتاب

واشنگتن خواستار هماهنگی نظامی ترکیه با آمریکا در سوریه شد

واشنگتن خواستار هماهنگی نظامی ترکیه با آمریکا در سوریه شد

ایرنا نوشت: کشته شدن یک آمریکایی در حمله هوایی ترکیه به شهر منبج سوریه سبب شد تا واشینگتن از ترکیه بخواهد «هماهنگی بیشتر» برای جلوگیری از «خطاهای برآوردی» میدانی را در دستور کار قرار دهد.

به گزارش پایگاه «واشینگتن اگزمینر» مارک تونر سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در یک گفت وگوی خبری افزود: تمایل داریم که تمرکز (نیروهای ترکیه) بر تخریب، شکست داعش و اخراج آن از مناطقی باشد که همچنان در آن حضور دارد.

تونر با اشاره به اینکه «نیروهای دموکراتیک سوریه» (مخالفان سوری مورد حمایت آمریکا) پیش از این شهر منبج را از سیطره داعش آزاد کرده اند افزود: این (تمرکز ترکیه بر مناطق تحت اشغال داعش) ماموریتی است که ما از آن حمایت می کنیم.
وی افزود: نیاز به هماهنگی زیادی در میدان نبردی داریم که واقعا نفس گیر و پیچیده است تا از خسارت زدن به غیرنظامیان دوری کنیم.

این اظهار مقام آمریکایی بعد از آن بیان می شود که در حمله هوایی ترکیه به شهر منبج واقع در شمال سوریه چند غیر نظامی از جمله یک آمریکایی کشته شدند؛ حمله ای که گفته می شود از سوی ترکیه به نیروهای مورد حمایت آمریکا نیز صورت می گیرد. آمریکایی ها تلاش می کنند ترکیه را متقاعد کنند که در تعامل با گروه های مسلح همسوی واشینگتن دقت بیشتری به خرج دهند گروه هایی که ترکیه آنها را تهدیدی برای خود می داند.

تونر در ادامه به این ملاحظه ترکیه اذعان و تصریح کرد: البته شکی نیست که ترکیه نگران فعالیت برخی از گروه ها در شمال سوریه است و برخی از گروه های کرد سوری را همتای پ.ک.ک می داند. بی تردید ما پ.ک.ک را یک گروه تروریستی خارجی می دانیم ولی گروه هایی که در حال حاضر در شمال سوریه (با داعش) می جنگند در این زمره قرار نمی گیرند؛ این گروه ها نقش بسیار موثری در مقابله با داعش داشتند و ما نیز از آنان حمایت می کنیم. ما از اعراب سوریه، ترکمن ها و دیگر گروه هایی که به صورتی فعالانه برای برچیدن داعش مبارزه می کنند، حمایت می کنیم.

52311

کد N1565038

وبگردی