آفتاب

مرور ۲۰ ثانیه ای تغییرات ۳۲ ساله زمین/ فیلم

مرور ۲۰ ثانیه ای تغییرات ۳۲ ساله زمین/ فیلم

در این ویدئو ۲۰ ثانیه ای می توان شاهد تغییرات محسوس ایجاد شده در زمین مانند آب شدن کوه های عظیم یخی، پیشروی انسان ها در بیابان ها و جنگل ها و ... بود.

به گزارش خبرنگار مهر، تصویربرداری ۲۰ ثانیه ای از تغییرات زمین شناسی در ۳۲ سال گذشته به روش تایم لپس یا مرور تصاویر در گذر زمان به نقش انسان ها در تخریب طبیعت اشاره دارد. این ویدئو در حالی منتشر شده که چندی پیش نیز بنیاد جهانی طبیعت WWF در گزارشی از تاثیر فعالیت های انسانی بر طبیعت از جمله  نابودی جنگل ها، شکار بی رویه، تغییرات آب و هوایی و ... خبر داده بود.

این ویدئو تصاویری از سال ۱۹۸۴ تا ۲۰۱۶ میلادی را با بالاترین کیفیت، دقت و وضوح به تصویر کشیده تا انسان ها به خوبی شاهد فعالیت های خود روی زمین باشند. نابودی طبیعت توسط انسان ها به دلایل مختلفی مانند تامین انرژی، تهیه غذا، زمین کشاورزی و ... بوده در حالی که انسان ها برای تامین غذا، آب و حتی هوای پاک به طبیعتی که در حال نابودی آن هستند، نیازمندند.

در این ویدئو به خوبی می توان شاهد ذوب شدن یخچال های طبیعی در قطب جنوب، ساخت سد در برابر رودخانه ها، بهره برداری از کوه ها یا تغییرات آب و هوایی بود. جنگل ها و کوه ها به مرور زمان از بین رفته و جای خود را به شهرهای بزرگ و صنعتی می دهند.

هرچند تاکنون مقالات و گزارشات متعددی درباره احتمال مهاجرت انسان به سایر سیارات منتشر شده ولی باید پذیرفت که در حال حاضر زمین تنها نقطه ای از گیتی است که می تواند محل زندگی انسان باشد. پس نابودی زمین به منزله نابودی حیات انسان است زیرا این سیاره، تامین کننده آب تازه، هوای پاک و غذا برای ساکنانش است.

کد N1564885

وبگردی