آفتاب

هفته دوم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس برگزار شد

هفته دوم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس برگزار شد

گنبدکاووس - ایرنا - هفته دوم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس عصر پنجشنبه با حضور مشاقان این ورزش سنتی و اصیل منطقه در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا در این هفته از مسابقات 65 راس اسب در شش دور به مسافت یک هزار متر با هم رقابت کردند و در دور اول که مخصوص اسب های ترکمن سه و چهار ساله هندیکاپ بود اسب دلدل طلا به مقام قهرمانی رسید و اسب های پوربه و یادگار قره تپه هم دوم و سوم شدند.
در کورس دوم این مسابقات و در گروه اسب های دوخون دو ساله نبرده هم اسب های دازمیلا، نان آور و گوهرناز به ترتیب به مقام های اول تا سوم رسیدند و در دور سوم ، اسب جی هان در گروه اسب های دوخون سه و چهار ساله 10 تا 14 امتیاز عنوان نخست را کسب کرد و اسب های میس چارمر و ماه سر نیز دوم و سوم شدند.
اسب های دوخون دوساله 2 تا 6 امتیاز برگزار کننده دور چهارم هفته دوم رقابت های کورس پاییزه گنبد بودند که در این دور اسب شه راد به مقام قهرمانی رسید و اسب های دازمارال و ویمتو نیز دوم و سوم شدند.
در دور پنجم این رقابت ها اسب های تروبرد سه و چهار ساله 16 تا 22 امتیاز رقابت کردند که اسب دبی استار زودتر از سایرین از خط پایان گذشت و کرایسلر و بنتلی نیز دوم و سوم شدند.
آخرین دور این مسابقات اختصاص به اسب های دوخون سه و چهار ساله 16 تا 22 امتیاز داشت که در آن اسب گلدناز اول شد و در پی او اسب های نصیب و نیولی نیز مقام دوم و سوم را از آن خود کردند.
در پایان این مسابقات که به دلیل برف و یخبندان هفته گذشته در منطقه، با یک هفته تاخیر برگزار شد، مبلغ 553 میلیون ریال به عنوان جایزه به صاحبان اسب های برنده تعلق گرفت.
هفته سوم این مسابقات نیز فردا (جمعه) در مجموعه سوارکاری گنبدکاووس برگزار می شود.
1860
انتشار دهنده : تاج محمد شیری
کد N1564633

وبگردی