آفتاب
فرکی در نشست خبری:

مسئولان سایپا استعفایم را بپذیرند/ دیگر کاری از دست من برنمی‌آید

مسئولان سایپا استعفایم را بپذیرند/ دیگر کاری از دست من برنمی‌آید

سرمربی تیم فوتبال سایپا پس از استعفا از سمتش گفت: از مدیران باشگاه می‌خواهم کسی را بیاورند که بتواند به مجموعه کمک کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین فرکی در نشست خبری پس از دیدار تیمش برابر استقلال خوزستان که با شکست دو بر صفر نارنجی‌پوشان همراه بود، گفت: این مسابقه یک بازی خانگی بود که متأسفانه ما آن را واگذار کردیم. امید داشتیم که این بازی را بتوانیم ببریم تا بتوانیم شرایطمان در جدول را بهبود ببخشیم، اما این اتفاق رخ نداد. این باخت برای ما توجیه ندارد، درست است که ۶ بازیکن ما در این بازی غایب بودند اما بازیکنانم تلاششان را انجام دادند، کوتاهی نکردند و متأسفم که نتوانستیم برنده شویم.

وی افزود: من هم به باشگاه اعلام و درخواست کردم. فکر می‌کنم از این لحظه به بعد کاری از دست من برنخواهد آمد، امیدوارم باشگاه درخواست من را بابت استعفا بپذیرد تا اگر ایراد و اشکالی از من است، شخص دیگری بیاید و سایپا که یکی از تیم‌های خوب در لیگ است، به سر مقصد برسانم. من چیزی برای گفتن ندارم. ما از حریفانمان هیچ وقت هیچ ترسی نداشتیم. امیدوارم مدیرعامل باشگاه درخواست من را بپذیرد و من هم ممنون ایشان می‌شوم تا هدایت سایپا به فرد دیگری سپرده شود.

وی افزود: امیدوارم مدیرعامل درخواست استعفای من را بپذیرد و فرد دیگری بیاید و به سلیقه و روش خودش، کار را پیش ببرد. بازیکنان ما علیرغم همه تلاشی که می‌کنند، نتیجه نمی‌گیرند. من امیدوارم آقای درویش این را بپذیرد اما اگر ایشان استعفای من را قبول نکند و به من تکلیف کند که ادامه کار دهم، باید تغییراتی به وجود بیاید. ما امروز ۶ بازیکنان اصلی‌مان را نداشتیم. همچنین دو بازیکن جوان ما به تازگی از مصدومیت رهایی پیدا کردند. دو بازیکن تیم جوان از هنگامی که از تیم ملی به ما اضافه شدند، مصدوم و خسته بودند. من از الان استعفا می‌دهم. این موضوع کاملاً روشن است.

سرمربی تیم فوتبال سایپا اظهار کرد: من احساس می‌کنم شاید با رفتن من مشکل سایپا حل شود. من می‌خواهم دست مسئولان باشگاه باز شود. امیدوار هستم کسی که می‌آید و جایگزین می‌شود، کاری کند که باعث خوشحالی باشگاه، مدیرعامل و خود من شود.

فرکی تصریح کرد: باشگاه همه چیز را در ابتدای فصل در اختیار من قرار داده بود و یارگیری نیز با نظر من صورت گرفت، اما فکر می‌کنم با رفتن من مشکل حل شود.

سرمربی تیم فوتبال سایپا در رابطه با حمایت‌های درویش از او گفت: من آدم خودخواهی نیستم که به خاطر خودم بخواهم به نحوی حرکت کنم که آسیبش به مجموعه برسد؛ شخصاً احساس می‌کنم که ماندن من به مجموعه آسیب می‌زند. من به آقای درویش ارادت دارم اما می‌خواهم دست ایشان باز شود. اگر یک مدیرعامل دیگری بود که از ما حمایت نمی‌کرد، شاید خیلی زودتر از اینها استعفا می‌دادم. من فوتبال را اصلی نمی‌دانم که خودم باشم تا مجموعه بخواهد آسیب ببیند، دوست دارم تصمیمی بگیرم که منافع اکثریت لحاظ شود، به همین دلیل احساس می‌کنم شاید با ماندن من، سایپا در ادامه بیشتر آسیب ببیند.

وی در پاسخ به این پرسش که شایعات در عملکرد منفی تیم شما تأثیر داشته یا خیر؟ گفت: من به عنوان یک آدم باتجربه خیلی به این شایعات توجهی نداشتم اما اگر الان کسی به دنبال این موضوع است که از رفتن من بخواهد نفعی ببرد، من نمی‌توانم راجع به آن صحبت کنم. در فوتبال ما از این قبیل اتفاقات زیاد رخ داده است.

فرکی افزود: من امروز در جلسه‌ تیمم این موضوع را اعلام کردم که چرا کنار زمین به داور داد و بیداد نمی‌کنند، خیلی‌ها معتقد بودند که این موضوع تأثیرگذار است. من خیلی فکر کردم اما معنی این حرف را نفهمیدم که من یک حرکت غلط انجام دهم، اگر این کار خوب است که من انجام نمی‌دهم و اگر بد است، کسی نباید دنبال آن برود. متأسفانه در فوتبال ما به نوعی دنبال این موضوع می‌روند که اگر ۱۰ مربی به داور اعتراض می‌کنند، شما نفر یازدهم هستید. خیلی‌ها گفتند به داور اعتراض کن، شاید تیم برنده شود اما من هرگز این کار را نکردم و نمی‌کردم. من می‌گویم با آن ۱۰ مربی که این کار می‌کنند، طبق قانون برخورد شود تا آن ۱۰ مربی بروند خودشان را اصلاح کنند، زیرا این مربیان نیز شاگردانی دارند.

سرمربی تیم فوتبال سایپا ادامه داد: من ۴۰ سال در فوتبال حضور داشتم و یک بازی دلیل نمی‌شود که من اعتبار چندین ساله‌ام را بگذارم و برخلاف آن چیزی که هستم، عمل کنم. من این موضوع را مطرح کردم که اصحاب رسانه بدانند راه درستی نیست که مربی بخواهد با اعتراض در خصوص داوری قضاوت کند. من حاضر نیستم با بودنم در فوتبال این کارها را انجام دهم.

وی در رابطه با حضور جادوگر در فوتبال خاطرنشان کرد: من اصلاً در این مورد ورود نمی‌کنم.

کد N1564611

وبگردی