آفتاب
آیت ‌الله شبیری زنجانی:

سازمان اوقاف مدارک و اسناد بقاع متبرکه را در دسترس قرار دهد

سازمان اوقاف مدارک و اسناد بقاع متبرکه را در دسترس قرار دهد

قم- ایرنا- آیت الله سید موسی شبیری زنجانی از مراجع تقلید گفت: سازمان اوقاف باید تا آنجا که ممکن است مدارک و اسناد مربوط به بقاع متبرکه و امامزادگان را تهیه کند و در اختیار مردم قرار دهد.

به گزارش ایرنا از مرکز خبر حوزه، وی روز پنجشنبه در دیدار رئیس و معاونان سازمان اوقاف کشور با بیان این که تهیه شجره ‌نامه امامزادگان اقدام خوبی است که سازمان اوقاف می‌تواند این کار را انجام دهد، افزود: مردم احترام خاصی برای بقاع متبرکه قائل هستند و این کار اعتماد آن ها را جلب می ‌کند.
آیت الله شبیری زنجانی ادامه داد: امامزادگان بسیاری در طول تاریخ به ایران مهاجرت کرده‌ اند که بقاع متبرکه آن ها مورد احترام مردم است؛ البته وجود برخی بقاع و امامزادگان هم سند و مدرک معتبری ندارد.
وی بر لزوم استفاده از موقوفات حوزوی برای تربیت طلبه های مجتهد تاکید کرد و افزود: لازم است از موقوفات حوزوی برای کمک به تربیت طلبه های مجتهد استفاده شود.
این مرجع تقلید با تاکید بر اجرای نیت واقفان در مصرف موقوفات، اظهار داشت: این کار نیازمند دقت و تلاش فراوانی از سوی سازمان اوقاف است.
وی با اشاره به اهمیت حفظ و گسترش قرآن مجید در جامعه، گفت: برخی همواره اینگونه تبلیغ می‌ کنند که شیعیان به حفظ قرآن اهمیت نمی دهند؛ بنابراین تلاش برای تربیت حافظان قرآن اهمیت زیادی دارد.
وی اضافه کرد: در این میان، تربیت طلبه های حافظ و قاری قرآن دارای اولویت است؛ زیرا آن ها به تبلیغ اسلام در بین مردم می‌ پردازند.
آیت ‌الله شبیری زنجانی تصریح کرد: اگر برای سازمان اوقاف مقدور است می ‌تواند در زمینه کمک به طلبه های مجتهد و فقیه اقدام کند، زیرا بسیاری از طلبه ها دارای مشکلات مالی هستند و موقوفات حوزوی در این زمینه راهگشاست.
وی خدمت به جامعه را دارای اجر و ثواب فراوان دانست و ابراز امیدواری کرد: خداوند همه را مورد عنایت و توجه خود قرار دهد و در راه خدمت‌ رسانی موفق کند.
حجت ‌الاسلام والمسلمین علی محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، امروز در سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید دیدار و گفت ‌و گو می ‌کند.
/2085/1175 تنظیم کننده: سمیه حیدری ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
کد N1564598

وبگردی