آفتاب

فرماندار کرمان: مقاوم سازی مانع از تخریب ساختمان ها در زلزله شهداد شد

فرماندار کرمان: مقاوم سازی مانع از تخریب ساختمان ها در زلزله شهداد شد

کرمان - ایرنا - فرماندار کرمان با یادآوری زلزله مرداد سال 1360 در بخش شهداد که منجر به کشته و زخمی شدن صدها نفر شد گفت: مقاوم سازی ساختمان ها مانع از تخریب گسترده آنها بر اثر زلزله پنج ریشتری امروز (پنجشنبه) در این بخش شد.

محمدعلی توحیدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: زمین لرزه امروز که در 12 کیلومتری شهداد کرمان روی داد، تلفات جانی نداشته است.
وی بیان کرد: این زلزله خسارات جزئی مانند شکستن شیشه ساختمان ها و تخریب دیوارهای قدیمی در برخی مناطق و روستاهای بخش شهداد را موجب شده است.
سرپرست بخشداری شهدادگفت: تاکنون گزارشی از ریزش آوار به دلیل بروز زمین لرزه امروز در این بخش گزارش نشده است.
به گفته محمدحسین یزدان پناه اکیپ های هلال احمر در حال بررسی و ارزیابی وضعیت مناطق مختلف هستند.
وی با بیان این که زلزله امروز شدید بود، گفت: برخی از ساکنان شهداد بعد از وقوع زلزله پنج ریشتری بیرون از ساختمان منازل به سر می برند.
زلزله به بزرگی 5 ریشتر در عمق 10 کیلومتری زمین ساعت 12 و 51 دقیقه و 42 ثانیه امروز بخش شهداد از توابع شهرستان کرمان را لرزاند.
شدت زلزله به حدی بود که باعث لرزش ساختمان ها در شهر کرمان و مناطق همجوار شد.
دهستان سیرچ از توابع بخش شهداد شهرستان کرمان از مناطق زلزله خیز استان به شمار می رود و وقوع زمین لرزه 5،5 ریشتری مرداد سال گذشته در منطقه ای بین سیرچ، گلباف و ماهان موجب بروز برخی خسارات جزئی شد.
شدیدترین زلزله ناشی از این گسل مرداد سال 1360 در سیرچ روی داد و صدها کشته و زخمی برجا گذاشت.
همچنین وقوع زمین های متوالی در آبان امسال که بزرگترین آنها 4،9 ریشتر بود در شهرستان زرند به برخی ساختمان های قدیمی خساراتی وارد کرد و شماری از مردم نیز بر اثر فرار و ترس از زلزله مصدوم شدند.
حدود 18 گسل در استان کرمان فعال است.
خبرنگار: نجمه حسنی ** انتشار دهنده: پروانه امانی
3029/1354
کد N1564541

وبگردی