آفتاب
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

۲۵ درصد مراکز درمانی کشور وقف است/درآمد ۴۱ میلیارد تومانی موقوفات

۲۵ درصد مراکز درمانی کشور وقف است/درآمد ۴۱ میلیارد تومانی موقوفات

قم - رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: ۲۵ درصد مراکز درمانی کشور و ۱۳۰ بیمارستان وقف است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی محمدی ظهر پنج‌شنبه در دیدار با آیت الله نوری همدانی با ارائه گزارشی از عملکرد سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اظهار داشت: مسابقات قرآنی از سوی این سازمان به صورت شهرستانی، استانی، کشوری و بین‌المللی هر سال برگزار می‌شود و امسال نیز دو هزار و ۵۰۰ نفر از فعالان قرآنی در این مسابقات حضور داشتند.

وی اظهار داشت: سالانه یک میلیون جلد قرآن کریم از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه چاپ می‌شود که بیش از ۲۰۰ هزار جلد آن به صورت رایگان در مراکز مختلف و مساجد در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه بر اساس فرموده مقام معظم رهبری، کشور باید ۱۰ تا ۱۵ میلیون نفر حافظ قرآن داشته باشد، افزود: برنامه‌هایی در این زمینه تدارک دیده شده و امروز یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در سطوح مختلف حافظ قرآن کریم داریم و ۲۵ هزار نفر در فضای مجازی با قرآن در ارتباط هستند و تعداد ۶ هزار و ۵۰۰ نفر نیز در دانشکده‌های قرآن مشغول تحصیل هستند.

اعزام ۱۹ هزار مبلغ دینی

حجت الاسلام محمدی در ادامه با بیان اینکه اعزام مبلغان از دیگر برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه است، بیان داشت: در سال جاری تاکنون ۱۹ هزار نفر از مبلغان حوزه‌های علمیه قم و سایر استان‌ها به مناطق مختلف کشور اعزام شدند.

وی گفت تاکنون ۱۴۸ هزار جلسه مذهبی به مناسبت‌های مختلف در مساجد و همچنین امامزادگان از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان‌ها برگزار شده است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: در سال جاری ۴۱ میلیارد تومان از محل درآمد موقوفات جمع‌آوری شده که ۱۸ میلیارد تومان برای درمان نیازمندان، ۸ میلیارد تومان برای کمک به حوزه‌های علمیه بر اساس نیات واقفان هزینه شد.

وی با بیان اینکه ۲۵ درصد مراکز درمانی کشور موقوفه است، افزود: هم اکنون ۱۳۰ بیمارستان موقوفه در کشور وجود دارد.

حجت الاسلام محمدی گفت: ۶ میلیارد تومان از محل نیات واقفین برای کمک به دانش آموزان و دانشجویان هزینه شده و ۲۵ هزار نفر از جوانان نیز با کمک واقفین، ازدواج کرده و جهیزیه آن‌ها تهیه شد.

کد N1564503

وبگردی