آفتاب

کیش میزبان 132 شرکت داخلی و خارجی درنمایشگاه تجهیزات پزشکی

کیش میزبان 132 شرکت داخلی و خارجی درنمایشگاه تجهیزات پزشکی

کیش - ایرنا - دبیر اجرایی سومین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی 'هرمزهلث ' گفت: 132 شرکت داخلی و خارجی در این نمایشگاه که از 12 تا 14 آذر ماه به میزبانی کیش برپا می شود؛ حضور دارند.

اسحاق عامری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا درمورد جزئیات برپایی این نمایشگاه افزود: در سومین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی
' هرمز هلث '، دومین جشنواره ملی مهندسی پزشکی ( جایزه شهید عامری) و نخستین همایش ملی تولید و صادرات تجهیزات پزشکی، شرکت کنندگان داخلی و خارجی تجهیزات مختلف خود را در معرض دید بازدید کنندگان قرار خواهند داد.
وی اهداف برگزاری این نمایشگاه را معرفی آخرین فناوری های روز کشور و دنیا در زمینه تولید تجهیزات پزشکی ، معرفی توانمندی های سلامت و تجهیزات پزشکی و تعامل شرکت ها با یکدیگر عنوان کرد و گفت: این رویداد کمک می‌کند تا در این صنعت به روز باشیم و زمینه ای فراهم می شود تا دستاوردها و توانمندی های خود را با دیگر کشورها مقایسه کنیم .
عامری بهره مندی از ظرفیت های مناطق آزاد برای رونق این صنعت و پیوند ایران با دیگر کشورها را از دیگر اهداف این نمایشگاه دانست و افزود: بسیاری از شرکت های خارجی علاقه مند به حضور و سرمایه گذاری در این زمینه هستند و برپایی این نمایشگاه می تواند بستری برای تعامل بیشتر شرکت های داخلی و خارجی باشد.

*حضور تجاری آلمان و عراق در نمایشگاه تجهیزات پزشکی / تجلیل از 3 طرح برگزیده
وی تعداد شرکت کنندگان داخلی و نمایندگان کشورهای خارجی را 132 شرکت اعلام کرد و افزود : در این رویداد شرکت هایی از 13 کشور همچون کره جنوبی ، ژاپن ، آمریکا ، بلژیک ، آلمان ، چین و هلند در کنار شرکت های داخلی آخرین تولیدات و فناوری های خود را در فضایی به وسعت 14 هزار متر مربع در معرض نمایش خواهند گذاشت .
دبیر اجرایی سومین نمایشگاه هرمز هلث درمورد سایر برنامه هایی که همزمان با این رویداد برگزار می شود به ایرنا گفت: همزمان با این نمایشگاه دومین جشنواره ملی مهندسی پزشکی کشور با عنوان 'جایزه شهید عامری ' به یاد شهدای ایرباس سال 67 برگزار می شود.
دبیر اجرایی نمایشگاه هرمز هلث با تاکید بر اینکه این جشنواره در محور و حوزه سلامت است اظهار کرد: این جشنواره با اختراعات حوزه تجهیزات پزشکی مرتبط است و جوایز برگزیدگان نیز توسط خانواده شهید علی‌محمدی ( شهید هسته ای ) اهدا خواهد شد، قرار است به نفرات اول تا سوم این رویداد به ترتیب 20، 10 و 5 سکه اهدا ‌شود.
عامری افزود : پس از اعلام فراخوان از میان 340 طرح ارسالی از سراسر کشور و پس از بررسی در نهایت 3 طرح به عنوان برگزیده معرفی می شود .
وی به برگزاری نخستین همایش ملی تولید و صادرات تجهیزات پزشکی در روز شنبه 13 آذر ماه به عنوان برنامه جنبی این نمایشگاه اشاره کرد و گفت : این برنامه با حمایت انجمن تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی کشور، اداره کل تجهیزات پزشکی کشور و سازمان غذا و داروی کشور برگزار می شود .

*رونمایی از بسته های حمایتی تولید و صادرات / حضور صادر کننده نمونه کشور در نمایشگاه
عامری از انجام دو رونمایی در نمایشگاه خبر داد و افزود : رونمایی از بسته حمایتی تولید تجهیزات پزشکی و همچنین بسته حمایتی صادرات در نمایشگاه انجام خواهد شد که بسته حمایتی صادرات در حال تدوین است و تلاش داریم کیش به عنوان محل صادرات تجهیزات پزشکی معرفی شود .
وی به قوانین مناسب در مناطق آزاد به ویژه کیش برای سهولت در سرمایه گذاری اشاره کرد و افزود : برخی شرکت های ایرانی در مالزی ، سوئد و بلاروس تجهیزات پزشکی تولید و از آنجا به سایر کشورها صادر می کنند تلاش داریم تا این سرمایه گذاری به داخل کشور یعنی جزیره کیش منتقل شود و تولیدات خود بر اساس استانداردها به دیگر کشورها صادر کنیم.
دبیر اجرای نمایشگاه 'هرمز هلث ' از حضور یکی از شرکت های صادر کننده نمونه( پویندگان راه سعادت ) در حوزه تجهیزات پزشکی در این نمایشگاه نیز خبر داد.
برگزاری دوره آموزشی ، بازدید از کارخانه های سطح جزیره و همچنین آگاه شدن از مطالبات و خواسته های تولید کنندگان از دیگر برنامه های تدارک دیده شده در این نمایشگاه است که عامری بدان اشاره کرد.
وی به ایرنا گفت : اداره کل تجهیزات پزشکی، سازمان غذا و دارو، وزارت صنعت، معدن و تجارت، اتحادیه واردکنندگان و صادرکنندگان، ، کریدور صادرات کشور، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از جمله همکاران ما در برگزاری این نمایشگاه هستند .
عامری اظهار کرد: این نمایشگاه عصر جمعه 12 آذر ماه با حضور رسول دیناروند معاون غذا و داروی وزات بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو ، حسین وطن پورمدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت ، روسای دانشگاه های علوم پزشکی و متخصصان و کارشناسان این حوزه افتتاح خواهد شد .
سومین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی هرمزهلث 12 تا 14 آذر ماه از ساعت 17 تا 21 در مرکز نمایشگاه های بین المللی کیش میزبان بازدید کنندگان خواهد بود.
1630*/1641/ 1650 - خبرنگار: مریم زبان دان - انتشاردهنده: فرشته دریس
کد N1564480

وبگردی