آفتاب
مدیر امور استان های ستاد اقامه نماز کشور:

نماز راهی موثر برای جبران و کاهش آسیب های اجتماعی است

نماز راهی موثر برای جبران و کاهش آسیب های اجتماعی است

کرمانشاه- ایرنا- مدیر روابط عمومی و امور استانهای ستاد اقامه نماز کشور، از نماز به عنوان راهی موثر برای جبران و کاهش بسیاری از آسیب های اجتماعی یاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسعود دریس روز پنجشنبه در نشست ستاد استانی اقامه نماز کرمانشاه که با موضوع 'نماز و کاهش آسیب های اجتماعی' در سرسرای شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار کرد: نماز جوشش درونی است که انسان را به حرکت در می آورد تا با خصلت های بد و نکوهیده مبارزه کند.
وی خاطرنشان کرد: قدرت بازدارندگی از کارهای ناپسند که در فریضه نماز گذارده شده به جرائت می توان ادعا کرد در هیچ فریضه دیگری نیست.
دریس گفت: هر قدر انسان نمازش همراه با خضوع و خشوع بیشتری باشد تقرب وی به خداوند بیشتر خواهد بود و آدمی با پروردگارش می تواند ارتباط بهتری برقرار کند.
مدیر روابط عمومی و امور استانهای ستاد اقامه نماز کشور همچنین ابراز امیدواری کرد با اهتمام ویژه نسبت به موضوع نماز بتوانیم از بسیاری آسیب های اجتماعی پیشگیری کرد.
وی در ادامه و با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه نماز یکی از موثرترین راه ها برای جبران و کاهش آسیب های اجتماعی است، گفت: توجه به فرمایش معظم له به طور قطع گره گشای بسیاری از مشکلات خواهد بود.
دریس همچنین با قدردانی از تلاش های مسوولان استان برای ترویج فریضه نماز در ادارات، گفت: کرمانشاه یکی از استان های پیشرو در این زمینه است.
او در پایان با قدردانی از تلاش های آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان، وی را یکی از معدود نمایندگان مقام معظم رهبری در استان ها معرفی کرد که شخصا در مدارس برای ترویج نماز حضور می یابد، گفت: به پاس همین تلاش ها، انگشتری هدیه رهبر معظم انقلاب به ایشان تقدیم می شود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه نیز از نماز به عنوان ستون دین و رمز رسیدن انسان به خداوند متعال یاد کرد و گفت: این فریضه انسان را از غفلت رها می کند.
آیت الله مصطفی علما اظهار کرد: عبادت و بندگی حق را به جا آوردن جزو ذات و جوهره آدمی است و اسرار عبادت کردن نیز ایجاد حالت تذکر و بیداری در انسان است.
وی ادامه داد: تمام گرفتاری هایی که برای انسان پیش می آید به دلیل غفلت اوست که نماز خواندن و توجه به عبادت، آدمی را از این گرفتاری ها و غفلت رها می کند.
استاندار کرمانشاه هم در این نشست از مدیران دستگاه های اجرایی استان خواست، تا نسبت به ترویج فرهنگ نماز و اهتمام تمامی کارکنان خود برای انجام این فریضه تلاش کنند.
اسدالله رازانی افزود: یکی از وظایف اصلی همه مسوولان استان احیای فریضه نماز است که این کار باید از ادارات و دستگاهی که در آن شاغل هستیم آغاز کنیم.
وی ادامه داد: البته خوشبختانه در اکثر ادارات استان شاهد برپایی نماز جماعت هستیم اما با این حال باز هم برای بهبود وضعیت باید تلاش کنیم.
رازانی گفت: برخی کارها برحسب تکلیف صورت می گیرد اما اقامه نماز و ترویج این فریضه زیبا و انسان ساز باید با میل و رغبت درونی صورت گیرد.
استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: نماز آنقدر زیباست و مورد تاکید اسلام قرار گرفته که امام حسین (ع) در ظهر روز عاشورا و در بحبوحه کارزار، جنگ را متوقف و همراه با یاران باقی مانده خود مشغول به اقامه نماز می شود.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشار دهنده:علی مولوی
کد N1564418

وبگردی