آفتاب

اجرای کمربند حفاظتی به جای مجازات حبس برای یک متصرف اراضی در لرستان

اجرای کمربند حفاظتی به جای مجازات حبس برای یک متصرف اراضی در لرستان

خرم آباد - ایرنا - سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ازنا گفت: یک متصرف اراضی ملی در این شهرستان به جای حبس به اجرای سه کیلومتر کمربند حفاظتی محکوم شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان ، شیرزاد بیگی افزود: این متخلف 2 هزار و 635 مترمربع از اراضی ملی را تصرف کرده بود که با صدور حکمی توسط شعبه101 دادگاه کیفری 2 شهرستان ازنا به جای حبس باید نسبت به احداث کمربند حفاظتی اقدام کرده و از آن محافظت و نگهداری کند.
وی اضافه کرد: با صدور این حکم متخلف محکوم به رفع تصرف و خلع ید از اراضی ملی و اعاده به وضع سابق و محکوم به 6 ماه حبس تعزیری شد.
سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ازنا اظهار کرد: قاضی پرونده براساس موارد قانونی، محکومیت حبس متهم را طی دو فقره حکم به احداث و حفر سه کیلومتر کانال کمربند حفاظتی با بیل مکانیکی در حدفاصل اراضی ملی با مستثنیات تبدیل کرد.
مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان نیز در این خصوص در گفت و گو با ایرنا گفت: این دومین باری است که متخلفین تصرف اراضی ملی در استان به جای مجازات حبس به اجرای اقداماتی در راستای حفظ منابع طبیعی محکوم می شوند.
مراد زارعی افزود: پیشتر نیز یک متخلف اراضی ملی در لرستان به کاشت 500 اصله نهال بلوط و نگهداری از نهال های کاشته شده به مدت سه سال محکوم شده بود.
1920/6060
خبرنگار:مهری میردریکوند**انتشاردهنده: محمد علیدوستی
کد N1564214

وبگردی