آفتاب
هم‌زمان با شب شهادت امام رضا (ع)انجام شد

تجلیل از خانواده شهیدان «مدافع حرم» در حرم مطهر رضوی

تجلیل از خانواده شهیدان «مدافع حرم» در حرم مطهر رضوی

مشهد ـ آیت‌الله رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در جمع خانواده‌های شهدای مدافع حرم حضور یافت و از نزدیک خانواده این شهدای مظلوم را مورد تفقد قرارداد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در جمع خانواده‌های شهدای مدافع حرم حضور یافت و از نزدیک خانواده این شهدای مظلوم را مورد تفقد قرارداد.

در این مراسم که شامگاه سه شنبه همزمان با آیین سنتی خطبه خوانی شب شهادت اما رضا (ع) در رواق کوثر حرم مطهر رضوی برگزار شد، تعداد صد نفر از خانواده شهدای مدافع حرم حضور داشتند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های شهدای مدافع حرم یادآور شد که امنیت امروز را مدیون جوانان حسینی هستیم که از حرم مطهر حضرت زینب و عتبات دفاع کرده و می‌کنند.

در این مراسم معنوی که بیش از هر چیز جای خالی این شهدا به‌ویژه در کنار خانواده‌های آنان حس می‌شد، با پدر پیر یک شهید که موهای سفید و کمر خمیده‌اش نشان از درد از دست دادن فرزند برومندش داشت، به گفتگو نشستم.

پدر شهید که تمایلی به ذکر نامش ندارد، دلی پردرد از برخی بی‌توجهی‌ها داشته و بااین‌حال چند بار تأکید می‌کند که، آمادگی دارد سلاح فرزندش را به دست گرفته و از انقلاب اسلامی و حرم اهل‌بیت(ع) پاسداری کند.

این پدر شهید که حالا اشک در چشمانش حلقه زد با صدای لرزان می‌گوید سال گذشته در این ایام پسرم در کنارم بود اما امشب جای او خالی است به همین خاطر عکسش را به همراه خود آورده‌ام تا یادش زنده باشد؛ بغضی کرده و بیان می کند، شکر خدا در پیش امام رضا فرزندم سربلندم کرد و خدا برای حفظ دینش هدیه ما را پذیرفت.

چشمم به دختر خردسالی افتاد که او هم عکس شهیدی در دست داشت نزدیکش رفتم و سر صحبت را با دخترک باز کردم.

۱۰ سال سن دارد و البته مثل یک زن دنیادیده سخن می‌گوید. پدرش در سوریه به شهادت رسیده و حالا با روضه یتیمان کربلا همنوایی می‌کند.

برایم پرسیدن و مکالمه با این دختر که حتماً دردانه پدر بوده سخت شده است به‌زحمت از او می‌پرسم که روزگار را چه طور می‌گذراند و او بی‌توجه به سؤال من از رشادت‌های پدرش می‌گوید

می‌گوید پدرم یک قهرمان است که از کنار ما رفته و پیش خدا برای ما دعا می‌کند.

اگرچه حال و هوای خانواده‌های شهدای مدافع حرم همچنان حسینی و زینبی است و خداوند اجر و صبر را به آنان داده اما توجه و حضور تولیت آستان قدس رضوی در جمعشان، گویی دلشان را قرص کرده که اگر عزیزتان را برای اسلام و انقلاب و امنیت این مردم دادید، قدر این حماسه را مسئولان می‌دانند و فراموش نمی‌شوید.

شاید به تصور برخی دفاع و مبارزه با کفر و تکفیر در خارج از مرزهای میهن اسلامی ایران وظیفه این سربازان امام زمان (عج) و دلاور مردان خدا نیست اما به‌درستی که اگر در دور از مرزهای کشور به دفاع نپردازند زمانی می‌رسد که در داخل مرزها با تکفیری های داعشی مبارزه کرد.

کد N1563773

وبگردی