آفتاب

معوقات مزدی کارگران شهرداری سی سخت از هفت ماه گذشت

معوقات مزدی کارگران شهرداری سی سخت از هفت ماه گذشت

ایلنا: پرداخت معوقات حقوقی کارگران شهرداری سی سخت دراستان کهکیلویه وبویر احمد از مرز هفت ماه گذشت.

منابع خبری ایلنا در شهرداری سی سخت گزارش داده‌اند حدود 103 کارگر رسمی ،قراردادی  وپیمانی شهرداری سی سخت و سازمان‌های وابسطه به آن  به  دلیل آنچه  از سوی شهرداری «کمبود  منابع مالی» عنوان می‌‌شود؛  دست کم هفت ماه مزد معوقه طلبکارند.

به گفته کارگران شهرداری سی سخت،آخرین حقوقی که آنها دریافت کرده اند مربوط به دستمزد  فروردین ماه  است که کارفرما آن را یک ماه پیش به حساب کارگران پرداخت کرده است.

کارگران مورد نظر که به صورت رسمی،قراردادی وپیمانی  مشغول کارند با بیان اینکه مهم‌ترین عامل این وقفه  هفت ماهه کمبود نقدینگی و نبود منابع مالی است، در ادامه درباره معوقات بیمه‌ای خود گفتند: علاوه بر دستمزد چندین ماه است که بیمه کارگران به تامین اجتماعی پرداخت نشده و بدین ترتیب دفترچه های درمانی آنها هرچند وقت یک‌بار برای تمدید اعتبار با مشکل  روبرو می شود.

طبق اظهارات آنان به دلیل ماهیت قراردادی وپیمانی بودن کارشان با شهرداری  اکثر همکارانشان در این واحد شهرداری  همیشه نگران از دست دادن شغل خود هستند.

به نقل از این کارگران که در دارای سوابق 6 تا 13ساله  در شهرداری سی سخت هستند، گفته می‌شود که   بارها شهرداری سی سخت با کارگرانی که پی گیر مطالباتشان می شوند  اما در عمل نتیجه ای جز وعده های فراموش شده و در نهایت متزلزل شدن موقعیت شغلی خود بدست نمی آوردند.

کد N1563669

وبگردی