آفتاب
تولیت آستان قدس رضوی:

آستان و بارگاه قدس رضوی مدرسه بزرگ انسان‌سازی است

آستان و بارگاه قدس رضوی مدرسه بزرگ انسان‌سازی است

مشهد ـ تولیت آستان قدس رضوی گفت: تشرف به حرم مطهر رضوی و زیارت فرصتی برای خودسازی بوده و آستان و بارگاه قدس رضوی مدرسه بزرگ انسان‌سازی است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه سه شنبه در مراسم خطبه خوانی که به مناسبت شب شهادت  امام رضا (ع) در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان اینکه فرصت زیارت هنگامه ای برای خودسازی است، اظهار کرد: آستان قدس رضوی مدرسه بزرگ انسان‌سازی است و زائران در این بارگاه ملکوتی و در محضر حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) معرفت افزایی و ظرفیت‌سازی می‌کنند.

وی افزود: آنچه لازمه تکامل، رشد و ترقی یک انسان است، در مدرسه، با مدد گرفتن از جایگاه عظیم حضرت ثامن‌الحجج (ع) کسب می‌شود و در این صحن و سرای ملکوتی، زائر عبودیت و دگر خواهی در پرتوی خداخواهی را می‌آموزد.

تولیت آستان قدس رضوی بابیان اینکه در خطبه شب شهادت حضرت رضا (ع) اعتقادات و باورهایی نسبت به توحید، نبوت، امامت، ولایت و معاد بیان می‌شود، تصریح کرد: این خطبه‌ها تشریفاتی نبوده و ریشه در اعتقاد و ایمان قلبی دارد.

وی اضافه کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی پدیده‌ای بوده که بر اساس قرآن و آموزه‌های ناب اسلامی شکل‌گرفته است و به‌واسطه شکرگزاری نعمت نظام اسلامی، در خطبه این شب به روح ملکوتی مؤسس عظیم الشان نظام درود و برای عزت و سلامتی وارث به‌حق ایشان دعا خوانده می‌شود.

آیت‌الله رئیسی ابراز کرد: در سیره زندگی حضرت رضا(ع) و اجداد بزرگوارشان همواره توجه به محرومان، ضعفا و مستمندان مورد تأکید بوده است.

وی ادامه داد: خادمان رضوی به‌عنوان جلوه تعلیم دیدگان و پرورش‌یافتگان در محضر حضرت ثامن‌الحجج (ع) باید اخلاق، رفتار، کردار و گفتارشان نیز تجلی اندیشه و سیره رضوی باشد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان اظهار کرد: در فرهنگ میزبانی نسبت به زائران، به‌گونه‌ای باید عمل کرد که گویی حرم و حریم یک فضا هستند، نه‌تنها مشهد مقدس و استان خراسان بلکه تمام ایران اسلامی باید جلوه و آهنگ رضوی داشته باشد.

کد N1563626

وبگردی