آفتاب

پاسخ نماینده مجلس ایران در مجمع مجالس آسیایی به ادعای هیئت اماراتی درباره جزایر سه گانه

پاسخ نماینده مجلس ایران در مجمع مجالس آسیایی به ادعای هیئت اماراتی درباره جزایر سه گانه

اسنا نوشت: عضو گروه مجمع مجالس آسیایی جمهوری اسلامی ایران به ادعای هیئت امارات متحده عربی در نهمین اجلاس مجمع مجالس آسیایی پاسخ داد.

علی کاظمی باباحیدری که برای شرکت در نهمین اجلاس مجمع مجالس آسیایی به کامبوج سفر کرده است، در واکنش به ادعای هیأت امارات متحده عربی تأکید کرد که حاکمیت جمهوری اسلامی ایران بر جزایر سه‌گانه قابل مذاکره نیست.

در نشست بعدازظهر نهمین اجلاس مجمع عمومی APA نماینده پارلمان امارات متحده عربی ادعای بی‌پایه‌ای در خصوص جزایر سه‌گانه ایرانی مطرح کرد كه هیأت ایرانی با گرفتن وقت، به سخنان این نماینده پارلمان امارات پاسخ داد.

علی كاظمی باباحیدری، عضو گروه مجمع مجالس آسیایی جمهوری اسلامی ایران در این رابطه گفت: نماینده امارات متحده عربی ادعاهایی بی‌پایه و غیرقابل توجیهی علیه یكپارچگی و تمامیت ارضی ایران مطرح كرد. این قبیل ادعاها در تعارض با اصول حقوق بین‌الملل، منشور سازمان ملل و روابط خوب همسایگی است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران حاكمیت خود بر جزایر ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب كوچك را مورد تاكید مجدد قرار می‌دهد. ایران بر مبنای سیاست اصولی خود كه مبتنی بر تامین امنیت، ثبات و برقراری صلح در خلیج فارس با كشورهای منطقه است، اقدامات گسترده‌ای برای اعتمادسازی و گسترش اقدامات اعتمادسازی دوجانبه با كشورهای منطقه انجام داده است.

کاظمی یادآور شد: در همین زمینه، ما آمادگی خود را برای مشاركت در گفت‌وگوهای دوجانبه با امارات متحده عربی برای تداوم تقویت روابط و رفع سوءتفاهماتی كه ممكن است بین دو كشور وجود داشته باشد، اعلام می‌کنیم.

این نماینده مجلس در پایان تأکید کرد: در عین حال، واضح است كه تمامیت سرزمینی و حاكمیت جمهوری اسلامی ایران بر جزایر مذكور قابل مذاكره نیست.

29219

کد N1563551

وبگردی