آفتاب
مدیرکل بازرسی استانداری خبر داد:

دستور ویژه استاندار کرمان برای بررسی اهانت راننده به گردشگران

دستور ویژه استاندار کرمان برای بررسی اهانت راننده به گردشگران

کرمان - ایرنا - مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری کرمان ضمن عذرخواهی از برخورد و اهانت راننده اتوبوس به گردشگران گفت: استاندار کرمان از تیم گردشگری آلمانی که از سوی راننده مورد اهانت قرار گرفته بودند برای سفر به استان تاریخی کرمان و بهره مندی از مهمان نوازی مردم این منطقه دعوت کرده است.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، محمد باژیان روز سه شنبه در جلسه کمیسیون تعزیرات استان با حضور مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان، مشاور استاندار در امور اطلاع رسانی و روابط عمومی، نمایندگانی از ادارات تعزیرات حکومتی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، و حمل و نقل و پایانه های استان کرمان افزود: در راستای پاسخگو بودن دولت تدبیر و امید حسب دستور استاندار کرمان این جلسه با حضور تمامی اعضا برای رسیدگی به شکایت یکی از شهروندان تشکیل شد.
وی ضمن قدردانی از همکاری و مساعدت تمامی دستگاه های اجرایی استان برای جذب حداکثری گردشگران داخلی و خارجی که از روند بسیار خوبی برخوردار است یادآورشد: یکی از حساسیت های استاندار کرمان جذب گردشگران داخلی و خارجی است که در این راستا اقدامات تاثیرگذار و مهمی در استان انجام شده است.
مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری کرمان با اشاره به بررسی موضوع پیش آمده برای برخی میهمانان خارجی در این جلسه خاطرنشان کرد: در 20 روز گذشته تیم گردشگری آلمانی با لیدر خارجی مسلط به زبان فارسی به ایران سفر کرده و پس از سفر به استان فارس، مصمم به سفر به استان کرمان بودند.
وی گفت: متاسفانه راننده اتوبوس در بخشی از مسیر شروع به بدرفتاری و فحاشی به تیم گردشگر خارجی و ترجمه این الفاظ از سوی لیدر برای گردشگران موجبات ناراحتی این تیم را فراهم کرد و تیم خواستار بازگشت به استان یزد می شود.
باژیان با تاکید بر اینکه اداره کل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری همه ابزارهای قانونی را برای متنبه کردن خاطیان به منظور جلوگیری از تکرار موارد مشابه به کار خواهد گرفت افزود: در این جلسه مقرر شد ضمن توبیخ شرکت حمل و نقل مربوطه، تا اطلاع ثانوی از خدمات راننده خاطی استفاده نشود و اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان موضوع را در کمیسیون های ماده 11 و 12 پیگیری و نتیجه فوق را به استانداری ارسال نماید.
وی بیان کرد: در این مورد قانون و اخلاق رعایت نشده است لذا اداره کل بازرسی استانداری به عنوان شاکی اصلی با اعمال قانون از ادامه اینگونه رفتارها جلوگیری خواهد کرد.
وی همچنین با اشاره به برپایی نمایشگاه های مختلف در استان گفت: در این جلسه مقرر شد بدون مجوز کمیته نمایشگاهی که در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال و جنوب اقدام می شود، از برگزاری هرگونه نمایشگاه بدون مجوز در سطح استان جلوگیری به عمل آید.
استان کرمان که به دیار کریمان مشهور است، بیش از 600 اثر تاریخی ثبت ملی و پنج اثر ثبت جهانی دارد و مردمانش به میهمان نوازی معروفند.
خبرنگار: رسول محمدحسنی، انتشار دهنده: علی شریفی
3028 / 1200
کد N1563475

وبگردی