آفتاب
معاون وزیرجهادکشاورزی در امور آب و خاک؛

مطالعه طرح های مدرن آبیاری در ایلام به گستره 100 هزار هکتار

مطالعه طرح های مدرن آبیاری در ایلام به گستره 100 هزار هکتار

ایلام - ایرنا - معاون وزیرجهادکشاورزی در امور آب و خاک گفت: 100 هزار هکتار از پروژه های آب و خاک و سامانه های نوین آبیاری به منظور مدرن سازی سیستم های کشاورزی در استان ایلام در دست مطالعه و تدوین است.

به گزارش ایرنا، علی مراد اکبری روز سه شنبه در بازدید از برخی طرح های آب و خاک استان ایلام اظهار کرد: با بهره برداری از این پروژه ها تا پایان سال 97 شاهد تحولاتی مثبت در زیربخش های کشاورزی استان ایلام هستیم.
وی یادآور شد: اجرای این طرح ها نقشی مهم در تولید محصولات کشاورزی، افزایش کمی و کیفی محصولات، افزایش امنیت غذایی در حوزه کشاورزی، ایجاد اشتغال پایدار و اقتصاد پویا در استان ایلام خواهد داشت.
اکبری با بیان اینکه سامانه های مدرن آبیاری در استان ایلام از پیشرفت فیزیکی مطلوبی برخودار است، افزود: اجرای طرح ها و سامانه های نوین آبیاری منجر به تحولی عظیم در ساختار تولید محصولات کشاورزی استان و شکوفایی اشتغال در استان ایلام می شود.
اکبری در سفر یک روزه به استان ایلام از پروژه های تحت فشار دشت هجدانه صالح آباد به وسعت 2 هزار و 250 هکتار، دویرج دهلران به میزان سه هزار و 920 هکتار، رودخانه میمه دهلران با سطح 2 هزار و 200 هکتار و اراضی حاشیه سد کرخه استان ایلام به گستره 34 هزار هکتار بازدید کرد.
خبرنگار: زهراموسوی** انتشار دهنده :علی شریفی
7172/6034 / 1200
کد N1563467

وبگردی