آفتاب

مصوبه‌های سازمان ملل بدون بازدید از "پیونگ‌یانگ" نابخشودنی است

مصوبه‌های سازمان ملل بدون بازدید از "پیونگ‌یانگ" نابخشودنی است

مرکز مطالعات حقوق بشر کره‌شمالی در واکنش به مصوبه ۱۵ نوامبر سازمان ملل اقدام به صدور بیانیه آزاد کرد.

به گزارش ایلنا، با توجه به مطالب منتشر شده در تاریخ ۱۵ نوامبر با عنوان «مصوبه‌ای در باب حقوق بشر در کره‌شمالی» مرکز مطالعات حقوق بشری کره‌شمالی بیانیه‌ای را در ارتباط با این مصوبه در روز چهارشنبه منتشر کرد.

این مرکز اعاده می‌دارد که: "این مصوبه از سوی آمریکا، کشور‌های اروپایی، ژاپن و برخی دیگر از کشور‌ها ساخته شده است و بار دیگر نقض غیرقابل بخشودنی حاکمیت ملی کره‌شمالی محسوب می‌شود. اقدامی که در راستای خدشه‌دار کردن سیستم سوسیالیست این کشور انجام گرفته است".

در این بیانیه آمده: آمریکا و نیروهای اشغالگرش به وحدت و تمامیت عالی کره‌شمالی ضربه زده‌اند. این اقدام یک اقدام تحریک‌آمیز و زشت بوده و نیازمند مجازات قطعی است.

مرکز مطالعات حقوق بشری کره‌شمالی بیانیه آزاد خود را با ابراز تاسف از رفتار‌های غیرمنطقی سازمان ملل در اتخاذ چنین «مصوبه‌هایی» بدون حتی یک بار دیدار از این کشور، این اقدام‌ها را دخالت در امور داخلی یک دولت واحد قلمداد می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است:« آیا سازمان ملل در رابطه با این حقیقت که مردم عادی و کارگران کره‌شمالی حقوق سیاسی تمام و کمال در سیستم سیاسی این کشور تجربه می‌کنند، اطلاعی دارد؟ این مشخصه‌ها پایه‌های اساسی حقوق بشر محسوب می‌شود. آیا سازمان ملل می‌داند که در کره‌شمالی منافع و مصالح مردم در اولویت قرار داشته و همه‌چیز بر روی ارتقاء استاندارد‌های وضعیت زندگی مردم متمرکز شده است، و همه این رویکرد‌ها و اقدام‌ها به رغم تحریم‌ها و فشار‌های سازمان ملل انجام می‌گیرد؟

در پایان این بیانیه گفته شده است، آیا سازمان ملل می‌داند که کره‌شمالی به طور عمده حقوق بشر مردم را تضمین کرده و از آن حمایت می‌کند. حقوقی که شامل حق یادگیری، حق دریافت کمک‌های پزشکی و حق کار می‌شود؟ آیا سازمان ملل می‌داند که اقدام به انتقاد و تخطئه کره‌شمالی اقدامی تحریک‌آمیز و نابخشودنی است.

کد N1563426

وبگردی