آفتاب

کاهش آمار جانباختگان احتمالی سانحه ریلی سمنان به 48 نفر

کاهش آمار جانباختگان احتمالی سانحه ریلی سمنان به 48 نفر

تبریز- ایرنا- معاون عمرانی استاندار اذربایجان شرقی از کاهش آمار تعداد جانباختگان احتمالی سانحه قطار تبریز- مشهد از 49 نفر به 48 نفر خبر داد و گفت: پیگیر شناسایی اجساد جانباختگان هستیم.

به گزارش ایرنا، محمدصادق پورمهدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بر اساس دیدار و گفت و گو با خانواده جانباختگان احتمالی این سانحه یکی از خانواده ها اظهار کرده اند اطلاعاتی در خصوص زنده بودن مفقود خود به دست آورده اند و مدیریت استان نیز از طریق مراجع زیربط پیگیر این موضوع است.
وی ادامه داد: از ساعات اولیه این حادثه، مدیریت ارشد استان با همکاری وهماهنگی دستگاه های مرتبط پیگیر موضوع بوده و در خصوص رسیدگی به وضعیت مصدومان و انتقال فوتی ها و شناسایی مقصران سانحه اقدامات لازم را انجام داده است.
پورمهدی اظهار کرد: بیشتر مصدومان سانحه از بیمارستان های استان سمنان ترخیص شده اند و شش نفر در بیمارستان بستری هستند.
وی افزود: روز چهارشنبه همزمان با سالروز شهادت امام رضا (ع) مراسم تشییع پیکر این عزیزان که زوار آن امام همام بودند با حضور هیات عالی رتبه کشور و هیاتی از آستان قدس رضوی در تبریز برگزار می شود.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: مراحل تشخیص هویت اجساد در پزشکی قانونی در حال انجام است و امیدواریم تا شامگاه امروز تعداد بیشتری از این اجساد شناسایی شوند.
وی از همکاری خوب رسانه ها در اطلاع رسانی و شفاف سازی موضوع تشکر کرد و گفت: رسانه ها در فضای درست و سالم و بدون بحث های حاشیه ای به این موضوع پرداخت کردند.
ساعت 7:45 دقیقه جمعه گذشته بر اثر برخورد قطار سمنان- مشهد با قطار تبریز- مشهد در ایستگاه هفت خوان شاهرود، بیش از 100 نفر از مسافران قطار دوم زخمی و افزون بر 40 نفر فوت شدند.
بنا بر اعلام مسئولان، احتمال می رود تعداد جان باختگان این حادثه دلخراش و غمبار به 49 نفر برسد.
خبرنگار: مینا بازگشا** انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
6120/518
کد N1563411

وبگردی