آفتاب
در پیام تسلیت رییس جمهوری:

حجت الاسلام شاهرخی همراه پرتلاش و صادق نهضت امام خمینی(ره) بود

حجت الاسلام شاهرخی همراه پرتلاش و صادق نهضت امام خمینی(ره) بود

تهران - ایرنا - رییس‌ جمهوری در پیامی رحلت حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سیدمحمدنقی شاهرخی، نماینده سابق مردم استان لرستان در مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفت و او را جزو همراهان پرتلاش و صادق نهضت امام خمینی(ره) دانست.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، متن پیام حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی به شرح زیر است: «رحلت عالم مجاهد حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سیدمحمدتقی شاهرخی، نماینده سابق مردم استان لرستان در مجلس خبرگان رهبری موجب تألم و تأثر شد.
این روحانی مبارز که جزو همراهان پرتلاش و صادق نهضت امام خمینی(ره) بود، پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز با قبول مسئولیت‌ها و مأموریت‌های مختلف سیاسی و فرهنگی در داخل و خارج از کشور، تمام عمر پر برکت خود را صرف ترویج مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و تحقق آرمان‌های بلند اسلام و انقلاب اسلامی کرد.
اینجانب این ضایعه را به محضر مقام معظم رهبری، حوزه‌های علمیه، شاگردان و علاقمندان، مردم شریف استان لرستان و به ویژه بیت مکرم آن مرحوم تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند رحمان برای آن عالم وارسته رحمت و رضوان و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسألت دارم.»
آیت الله سید محمد نقی شاهرخی نماینده سابق مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری عصر یکشنبه در بیمارستان قم دار فانی را وداع گفت.
این عالم گرانقدر از هفته گذشته به دلیل عارضه مغزی در بیمارستان بستری شده بود.
نمایندگی نخستین دوره مجلس شورای اسلامی، نماینده تام‌الاختیار امام خمینی(ره) در بروجرد و بروجن، نماینده لرستان در سومین و چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نماینده مقام معظم رهبری در کشورهای جنوب شرق آسیا (تایلند، میانمار، بنگلادش، سریلانکا، هند) از جمله فعالیت های مرحوم آیت الله شاهرخی است.
وی همچنین عضو مجمع جهانی اهل ‌بیت(ع) و عضو مجمع تقریب مذاهب بود که بیش از 25 سال در راه معرفی اسلام ناب محمدی(ص) و تقویت پایگاه تشیع و اهل ‌بیت(ع) و وحدت اسلامی در جنوب شرق آسیا تلاش کرد.
سیام** 1053**142
تنظیم: حمید شریفی کیا**انتشار:محسن طاهرزاده
کد N1563292

وبگردی