آفتاب
رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی:

بهره‌وری از سرمایه‌های وقفی و دولتی در ایران چهار تا پنج درصد است

بهره‌وری از سرمایه‌های وقفی و دولتی در ایران چهار تا پنج درصد است

یاسوج- ایرنا -رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بهره‌وری از سرمایه‌های وقفی و دارایی‌های شرکت‌های دولتی در ایران چهار تا پنج درصد است گفت: باید با برنامه ریزی مناسب میزان بهره‌وری از این دارایی‌های وقفی و دولتی را افزایش داد.

به گزارش ایرنا، غلامرضا تاجگردون روز سه شنبه در همایش یاوران وقف در یاسوج با بیان اینکه هشت تا 10 درصد دارایی‌های کشور وقفی هستند، تصریح کرد: استفاده از سرمایه‌های نقدی نیکوکاران با عنوان وقف برای افزایش بهره‌وری و تولید سرمایه نیازمند راهکاری شرعی و قانونی است.
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی به اهمیت اقتصادی وقف در برقراری عدالت اجتماعی در جامعه اشاره کرد و گفت: وقف یکی از عوامل توسعه اقتصادی است و ترویج این فرهنگ می‌تواند پیوند عاطفی و اقتصادی مطلوبی در جامعه ایفا کند.
تاجگردون استفاده از اوراق وقفی را یکی از راهکارهای جذب کمک‌های اندک نیکوکاران و واقفان دانست و افزود: مجلس شورای اسلامی با تصویب قانون استفاده از اوراق وقفی در سال 94 بستر جمع آوری سرمایه‌های کم واقفان برای ساخت بیمارستان‌ها، مدارس و دیگر نیازهای عمومی جامعه را فراهم کرد.
رئیس کمسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایجاد صندوق‌های وقفی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی و شرعی از دیگر راهکارهای افزایش بهره‌وری دارایی‌های وقفی نیکوکاران است.
نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: افزایش اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد از یک درصد در سال‌های گذشته به 2.5 درصد در شرایط کنونی این استان را در مسیر توسعه قرار داده است.
تاجگردون گفت: جهش بودجه‌ای این استان افق روشنی برای توسعه فراهم کرده است هرچند که محرومیت‌های زیادی در این منطقه وجود دارد.
رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی به لزوم همگرایی و استفاده بهینه از منابع اشاره کرد و افزود: استفاده از منابع، نیازمند کمک جامعه و انسان است و برای تحقق این مهم باید کارکردهای اجتماعی را تقویت کرد.
وی به مقوله اولویت‌های استان اشاره کرد و گفت: هر 2 ماه یک بار به همراه دیگر نمایندگان استان با وزیر نیرو برای تخصیص آب و نیازهای آبی این استان جلسه‌ای برگزار می‌شود و در دیگر بخش‌ها نیز این تلاش برای تحقق مطالبات مردم وجود دارد.
تاجگردون گفت: در بخش آب در گذشته نیازهای این منطقه در اجرای طرح‌های بزرگ سد سازی نظیر سد کوثر و چم شیر در نظر گرفته نشده و اینک تأمین آب مورد نیاز این استان در بخش‌های صنعت، کشاورزی و آشامیدنی با مشکلات زیادی مواجه شده است.
وی با بیان اینکه با روش‌های سنتی نمی‌توان به جامعه انگیزه داد افزود: تمام تلاش نمایندگان در این دوره این بوده که روش‌هایی انتخاب شود که اصل همگرایی در آن وجود داشته باشد.
تاجگردون با تقدیر از خادمان وقف در کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم برنامه ریزی برای جذب بیشتر کمک واقفان و کمک به رفع نیازهای عمومی استان تأکید کرد.
خبرنگار: مظفر عدالت نسب** انتشار دهنده:نوشین مطلبی خواه
6162/1352
کد N1563288

وبگردی