آفتاب

ادامه وزش باد گرم در ارتفاعات گیلان همراه با افزایش ابر

ادامه وزش باد گرم در ارتفاعات گیلان همراه با افزایش ابر

رشت - ایرنا - سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از افزایش ابر و ادامه وزش باد گرم در ارتفاعات و دامنه های استان طی دو روز پیش رو خبر داد.

مازیار غلامی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا بیان کرد: نقشه های هواشناسی نشان دهنده استقرار سامانه کم فشار در منطقه است که بر این اساس از امروز تا چهارشنبه افزایش دما، در بعضی نقاط بویژه ارتفاعات و دامنه ها وزش باد گرم (گاهی شدید) پیش بینی می شود.
وی ادامه داد: طی این مدت گاهی با شمالی شدن جریانات سطح زمین، احتمال پدیده مه در پاره ای نقاط دور از انتظار نیست ضمن اینکه از پنجشنبه، با نفوذ توده هوای ناپایدار، شرایط برای ابرناکی، مه آلود بودن، بارندگی، احتمال رعد و برق و تگرگ، کاهش دما، مناطق مرتفع بارش برف و گاهی وزش باد مهیا خواهد بود.
سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان آسمان امروز استان را صاف تا قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر، بعضی نقاط وزش باد گرم بویژه ارتفاعات و دامنه ها گاهی شدید عنوان و برای فردا (چهارشنبه) نیز آسمان را صاف تا قسمتی ابری، احتمال مه، بتدریج افزایش ابر، در ارتفاعات و دامنه ها وزش باد گرم پیش بینی کرد.
غلامی گفت: بیشینه و کمینه دمای گیلان در شبانه روز گذشته با 20 و صفر درجه، مربوط به لاهیجان بوده است.
وی ادامه داد: بیشینه و کمینه دمای شهر رشت نیز در شبانه روز گذشته به ترتیب 15 و یک درجه ثبت شده است.
خبرنگار: امیر پوراحمد ** انتشار دهنده: امیرحسین کبیری
7294/2007
کد N1563264

وبگردی