آفتاب

قبل از شنیدن دفاعیات آخوندی نمی توان تصمیم به استیضاح گرفت/ استعفای معاون آخوندی قابل تقدیر است

قبل از شنیدن دفاعیات آخوندی نمی توان تصمیم به استیضاح گرفت/ استعفای معاون آخوندی قابل تقدیر است

ایلنا: نماینده مردم سمنان با بیان اینکه علت سانحه ریلی در شاهرود عامل انسانی است و سیستم هوشمند کنترل قطار به درستی عمل کرده است، گفت: تصمیم وزارت راه و شهرسازی برای استعفای مدیرعامل راه اهن قابل تقدیر است و نمی توان قبل از اعلام نتیجه بررسی ها درباره استیضاح تصمیم گرفت.

احمد همتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با بیان اینکه در بحث استیضاح وزیر راه و شهرسازی باید منتظر اعلام نتایج بررسی‌های عملکرد مجموعه وزارت راه و شهرسازی بود، گفت: به طور قطع باید به وزیر راه و شهرسازی برای بیان دفاعیات خود فرصت داد و نمی توان قبل از اعلام نتیجه بررسی ها درباره استیضاح تصمیم گرفت.  

وی ادامه داد: بحث استیضاح وزیر راه و شهرسازی بستگی به اعلام نتایج بررسی ها و مستندات جمع‌آوری شده از عملکرد سه ساله این مجموعه دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید ببینیم آقای آخوندی چه پاسخ‌هایی را در برابر سوالات نمایندگان مجلس دارد، گفت: تصمیم وزارت راه و شهرسازی درباره استعفای مدیرعامل شرکت راه‌آهن در راستای حفظ آرامش افکار عمومی قابل تقدیر است.

همتی همچنین با بیان اینکه عامل خطای انسانی در وقوع سانحه ریلی مشهد در ایستگاه هفت‌خوان مسلم است، گفت: در بررسی‌های اولیه که به صورت رسمی از سوی نهادهای مربوطه اعلام شد علت سانحه دخالت نابجای نیروی انسانی بوده است.

وی ادامه داد: سیستم ATC مشکلی نداشته است و درست عمل کرده اما نیروی انسانی با دخالت نابجا دستور خاموش کردن سیستم را داده که عامل بروز سانحه شده است.

 

کد N1563213

وبگردی