آفتاب
بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون :

اعتیاد یک خودکشی تدریجی است

اعتیاد یک خودکشی تدریجی است

یک پیشکسوت سینما و تلویزیون، با همایش ملی صیانت و گفتمان سازی مبارزه با مواد مخدر همراه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر از ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ داریوش ارجمند در دیدار با مدیرکل دفتر توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر ، اعتیاد را یک مرگ تدریجی دانست و افزود: اعتیاد به مواد مخدر یک خودکشی تدریجی است، خود کشی برای افرادی که شهامت در وجودشان نیست.

وی با اشاره به مشاهدات و تجربیات خود، نقش خانواده را در پیشگیری از اعتیاد فرزندان بسیار مهم دانست و گفت: آموزش های اولیه به ویژه در خانواده و مدرسه اولین پی ریزی تربیتی برای افراد جامعه است تا فردایی دور از مواد مخدر داشته باشند.

این هنرمند سینما و تلویزیون افزود: اعتیاد یک مرگ در بی خبری کامل است! و برای رهایی از این بلای خانمانسوز باید مسئولیت به خانواده ها و اجتماع برگردانده شود.

محمد بیرجندی مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان های مردم نهاد ستاد نیز با بیان دیدگاه ها و برنامه‌های دولت برای اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر ، نقش مشارکت مردم را موثر و پررنگ خواند و گفت: آگاهی‌بخشی به مردم و مشارکت آنان در عرصه مبارزه طی دو سال گذشته روند خوبی پیدا کرده و خیرین بسیاری در این امر شرکت‌کرده اند.

وی افزود: دانایی و افزایش آگاهی مردم در پیشگیری و درمان یک ضرروت است.

بیرجندی به نقش افراد با نفوذ در اجتماع اشاره و عنوان کرد: اجتماعی شدن مبارزه نیازمند آماده شدن فضایی مناسب است، لذا ما در این راه به یاری همه هنرمندان و چهره های محبوب اجتماعی نیاز داریم.

کد N1563139

وبگردی