آفتاب
هفته نهم لیگ برتر والیبال؛

بانک سرمایه به ساری رسید/نماینده ارومیه در ورامین به میدان می‌رود

بانک سرمایه به ساری رسید/نماینده ارومیه در ورامین به میدان می‌رود

هفته نهم لیگ برتر والیبال روز پنجشنبه ۱۱ آذرماه با ۶ دیدار پیگیری می‌شود که بازیهای دو شهر ساری و ورامین از حساسیت بیشتری برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری مهر، هفته نهم مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر ایران جام «شهدای منا» روز پنجشنبه ۱۱ آذرماه با ۶ دیدار در شهرهای تهران (دومسابقه)، ساری، تبریز، ورامین و اراک پیگیری می‌شود.

در نخستین دیدار این هفته لیگ برتر و در خانه والیبال تهران دو تیم پیکان تهران و هاوش گنبد از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه به مصاف یکدیگر می روند.

تیم پیکان با هفت برد و ۱۸ امتیاز در رتبه دوم این رقابت ها قرار دارد و نماینده گنبد با دو برد و ۶ امتیاز در رتبه یازدهم است. به نظر نمی‌رسد شاگردان پیمان اکبری سرمربی پیکان تهران برای کسب هشتمین برد خود در این دیدار مشکلی داشته باشند، اما بازیکنان هاوش که در هفته گذشته با شکست نماینده ساری از قعر جدول رهایی یافتند، برای بهبود جایگاه خود در جدول مسابقات نیاز به پیروزی دارند.

از سوی دیگر پیکان که با سایپا رقابت نزدیکی برای حفظ جایگاه دوم جدول دارد، به لطف یک برد بیشتر خود و به رغم یک امتیاز کمتر نسبت به سایپا در این جایگاه قرار دارد، به همین دلیل اگر مغلوب شود، حتما رتبه دوم جدول را نیز از دست خواهد داد.

نارنجی پوشان سایپا نیز در دومین مسابقه خانه والیبال تهران در هفته نهم میزبان پارسه دیگر تیم تهرانی خواهند بود. سایپا با ۶ برد و ۱۹ امتیاز در رتبه سوم هست و پارسه با سه برد و ۱۲ امتیاز در جایگاه هفتم قرار دارد.

این شهرآورد تهران از آن نظر اهمیت دارد که فرهاد نفرزاده در گذشته هدایت تیم سایپا را بر عهده داشته و هم اکنون سرمربی پارسه تهران است. به همین دلیل برای دو سرمربی پیروزی در این مسابقه فراتر از جایگاه در جدول و سه امتیاز، اهمیت دارد.

از سوی دیگر پارسه تهران در چهار هفته گذشته مغلوب شده و اگر در این مسابقه هم مغلوب سایپا شود، بازیکنان از نظر روحی و روانی به مشکل جدی برخواهند خورد.

تیم بانک سرمایه صدرنشین ۱۹ امتیازی این رقابت ها که تا کنون هفت برد در پرونده خود ثبت کرده است، در هفته نهم لیگ برتر میهمان سازمان عمران شهرداری ساری است. نماینده ساری با ۵ برد و ۱۴ امتیاز در رتبه چهارم است و این موضوع حساسیت این مسابقه را افزایش می دهد.

نکته مهمتر این مسابقه، میزبانی سازمان عمران است که تاکنون در تمامی دیدارهای خانگی (سه دیدار) پیروز میدان بوده و این تیم در بازی های خانگی به حریفان اجازه کسب برد نمی دهد. صالحین ورامین، پارسه تهران و شهرداری تبریز در ساری مغلوب میزبان شدند و اگر ساری در این هفته مغلوب شود، نخستین شکست خانگی را تجربه می کند. از سوی دیگر بانک سرمایه اگر این هفته مغلوب نماینده ساری شود، احتمال از دست دادن صدرنشینی را خواهد داشت.

دومین دیدار حساس این هفته در ورامین برگزار می شود که تیم صالحین ورامین که با چهار برد و ۱۲ امتیاز در رتبه ششم هست، از شهرداری ارومیه که با ۴ برد و ۱۲ امتیاز در رتبه پنجم جدول قرار دارد، پذیرایی خواهد کرد.

شهرداری ارومیه هفته گذشته با شکست همنام اراکی خود روحیه مضاعف برای دیدار با صالحین گرفته است اما صالحین ورامین سه بر صفر مغلوب پیکان شد.

تیم های شهرداری تبریز و کاله مازندران که نسبت به سایر تیم های لیگ برتری یک مسابقه کمتر برگزار کردند، در هفته نهم این رقابت ها به ترتیب به مصاف خاتم اردکان و شهرداری اراک می روند.

نماینده تبریز با سه برد و ۱۰ امتیاز در جایگاه هشتم جدول است و در سالن شهید اقدمی تبریز از تیم خاتم اردکان که با سه برد و ۹ امتیاز در رتبه نهم است، پذیرایی خواهد کرد. تیم فاتح این میدان حتما رتبه هشتمی را از آن خود خواهد کرد.

تیم شهرداری اراک که با یک برد و چهار امتیاز در انتهای جدول لیگ برتر والیبال قرار دارد در هفته نهم میزبان کاله مازندران است که با دو برد و شش امتیاز از هشت مسابقه در جایگاه دهم است. شهرداری اراک در صورت پیروزی با سه امتیاز می تواند جای کاله را در جدول لیگ برتر والیبال در پایان هفته نهم به دست آورد.

برنامه کامل هفته نهم لیگ برتر به شرح زیر است:

پیکان تهران – هاوش گنبد (تهران، خانه والیبال، ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه)

سایپا تهران – پارسه تهران (تهران، خانه والیبال، ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه)

سازمان عمران شهرداری ساری – بانک سرمایه (ساری، سالن شهید رسول حسینی، ساعت ۱۷)

شهرداری تبریز – خاتم اردکان (تبریز، سالن شهید اقدمی، ساعت ۱۷)

صالحین ورامین – شهرداری ارومیه (ورامین، سالن شهید گل عباسی، ساعت ۱۷)

شهرداری اراک – کاله مازندران (اراک، سالن امام خمینی (ره)، ساعت ۱۷)

کد N1562962

وبگردی