آفتاب
در گفتگو با مهر مطرح شد؛

نقش برندسازی در زمینه مد و لباس در قالب یک کتاب بررسی می‌شود

نقش برندسازی در زمینه مد و لباس در قالب یک کتاب بررسی می‌شود

مدیرعامل موسسه «ققنوس» از انتشار نخستین کتاب مد و لباس ایران خبر داد و افزود: در این کتاب تاریخچه مد در ایران و جهان و نقش برندسازی در ارتقای صنعت مد و لباس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

یوسف خزایی، در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: نخستین کتاب ملی مد و لباس ایران به منظور معرفی توانمندی‌های صنعت پوشاک و با هدف ایجاد مرجعی قابل استناد برای دست اندرکاران وعلاقه‌مندان به این صنعت، تحت نظارت کار گروه ساماندهی مد و لباس کشور تدوین شده است. این کتاب، در بخش‌های مختلف خود به معرفی طراحان، تولید کنندگان، توزیع کنندگان و صنایع مرتبط با مد و لباس می پردازد و رویکرد آن، حفظ و تقویت فرهنگ و هویت ایرانی است.

به گفته مدیرعامل موسسه مد و لباس ققنوس، نخستین کتاب مد و لباس ایران با شعار «با افتخار ساخت ایران» تدوین شده تا مردم را به استفاده از محصولات داخلی تشویق کند. همچنین موسسه فرهنگی مد و لباس ققنوس با همکاری استودیو دیزاین ۵۵ و با مشارکت گروهی از پیشکسوتان و هنرمندان فعال صنعت مد و لباس، این پروژه را رقم زده و این کتاب به همراه «اطلس مد ایران»، بهمن ماه امسال طی یک مراسم رسمی و با حضور بزرگان مد و لباس و مسئولان کشوری و دست اندر کاران این صنعت رونمایی می‌شود.

به گفته خزایی، کتاب ملی مد ولباس ایران  به بررسی تاریخچه مد در ایران وجهان و چشم‌انداز مجامع حمایتی مد و لباس ایرانی و اسلامی، مد و پوشاک  اقوام ایرانی، مد واقتصاد مقاومتی اقدام وعمل  ومقالات راهبردی و نوین در حوزه این صنعت بزرگ می پردازد. علاوه بر این در کتاب اطلس و راهنمای مد نیز  به معرفی توانمندی های بخش صنعت پوشاک به مخاطبان و آحاد مختلف  جامعه توجه شده است.

مدیرعامل موسسه مد و لباس ققنوس به اهداف این موسسه از تدوین دو کتاب در زمینه مد و لباس اشاره و بیان کرد:ارتقای اطلاعات، ضرورت نوآوری در زمینه طراحی پارچه و لباس در داخل کشور و آگاهی رسانی در این زمینه، گرد آوری کامل بانک جامع اطلاعات مد ولباس کشور، اعم از اتحادیه ها واصناف مرتبط با این حوزه و زیر مجموعه مرتبط با این حوزه  از جمله اهداف ما در گردآوری این دو کتاب است.

خزایی، معرفی مسیرهای حمایت از کارآفرینی در قالب طراحی وتولید الگوهای جدید پوشش ایرانی اسلامی، معرفی ایده‌ها و روش‌های خلاقانه و استفاده از روش‌های نوین در زمینه برندیگ، مدلینگ، مارکتینگ و معرفی درست آن به مردم جامعه و تاکید بر جنبه‌های کاربردی آن برای شرکت‌های ایرانی را از جمله دیگر اهداف موسسه ققنوس در انتشار کتاب و اطلس مد و لباس برشمرد.

این فعال در زمینه مد و لباس کشور، معرفی تکنیک‌های مختلف تبلیغاتی و مارکتینگ جهت بهبود وضعیت فروش شرکت‌های داخلی مد ولباس و صنایع مرتبط، نمایش کارکردهای مارکتینگ در سازمان و شرکت‌های داخلی، ایجاد فضای مناسب برای تبلیغات و معرفی موسسات، شرکت‌ها، سازمان‌ها، نهادها، مراکز علمی و آموزشی فعال در زمینه مد و لباس را از دیگر مواردی دانست که در این دو کتاب به آن اشاره شه است.

خزایی در پاسخ به این که مخاطبان هدف کتاب ملی مد ولباس، چه کسانی هستند گفت: مدرسان و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها، مدیران، مشاوران و برنامه‌ریزان ارشد وزارتخانه‌ها و نهادها و شرکت‌های دولتی و خصوصی، سرمایه‌گزاران و فعالان اقتصادی حوزه مد و پوشاک، مدیران وکارشناسان بانک‌های دولتی و خصوصی، تولیدکنندگان البسه و پوشاک، فروشندگان عمده و خرده، پوشاک، نمایندگان برندهای مطرح پوشاک، صاحبان خانه مد (مزون‌ها) و طراحان مد و لباس کشور، اتحادیه‌ها و اصناف و مشاغل مرتبط با صنعت  مد ولباس کشور، فعالان مدلینگ و مدل‌های ایرانی، هنرمندان و ورزشکاران، مدیران هنری و طراحان صحنه  و لباس، سازمان صداوسیما و سازمان سینمایی کشور از جمله مخاطبان این کتاب هستند.

کد N1562875

وبگردی