آفتاب

عرضه مدل جدید ب‌ام‌و برقی در سال آینده

عرضه مدل جدید ب‌ام‌و برقی در سال آینده

نشریه «ولت ام سونتاگ» به نقل از منابع آگاه در ب‌ام‌و گزارش داد این خودروساز لوکس آلمانی قصد دارد مدل جدید خودروی برقی i۳ را در سال آینده ...

ایسنا:نشریه «ولت ام سونتاگ» به نقل از منابع آگاه در ب‌ام‌و گزارش داد این خودروساز لوکس آلمانی قصد دارد مدل جدید خودروی برقی i۳ را در سال آینده عرضه کند.این هفته نامه آلمانی روی طراحی جلو و عقب بدنه i۳ کار می‌کند و برای افزایش مسافتی که خودرو می‌تواند با شارژ کامل طی کند، i۳ را به باتری جدیدی مجهز خواهد کرد. مدل i۳ در حال حاضر قادر است حداکثر ۳۰۰ کیلومتر را با شارژ کامل طی کند.

مدیران ب‌ام‌و درباره تسریع طراحی خودروهای برقی جدید مردد بوده‌اند زیرا با وجود سرمایه‌گذاری اولیه و پرهزینه‌ای که این خودروساز در بخش خودروی برقی داشته است، فروش ضعیفی را تجربه کرده و سال گذشته ۲۵ هزار دستگاه i۳ فروخت.براساس گزارش رویترز، ب‌ام‌و برای کمک به افزایش فروش، سال‌جاری ظرفیت باتری i۳ را به میزان ۵۰ درصد افزایش داد.تحلیلگران می‌گویند فروش خودروی برقی i۳ ب‌ام‌و به دلیل استفاده گران از فیبرکربن، رشد چندانی نکرده است. قیمت این خودروی گران حدود ۴۵ هزار یورو است. رقیبی مانند شرکت آمریکایی تسلا قصد دارد مدل‌هایی را با قیمت حدود ۳۵ هزار دلار عرضه کند و حداکثر ۴۰۰ هزار پیش سفارش برای خودروهای ارزان‌تر دریافت کرده است.غول‌های خودروسازی لوکس آلمان به دلیل مقررات سختگیرانه برای آلایندگی خودروها و موفقیت تسلا در جلب مصرف‌کنندگان، با فشار فزاینده‌ای برای گسترش فعالیت در بخش برقی روبه‌رو هستند.در آمریکا، کالیفرنیا و سایر ایالت‌های دیگر سهمیه‌های بیشتری برای فروش خودروهای برقی تعیین کرده‌اند. هدف کالیفرنیا این است که ۱۵ درصد خودروهایی که تا سال ۲۰۲۵ در این ایالت فروخته می‌شوند، با باطری کار کنند. سیاست‌گذاران در چین و اروپا هم خواستار عرضه خودروهای برقی بیشتری هستند.

کد N1562753

وبگردی