آفتاب
معاون سازمان میراث فرهنگی:

ارزش صادرات رسمی صنایع دستی کشور 200 میلیون دلار در سال است

ارزش صادرات رسمی صنایع دستی کشور 200 میلیون دلار در سال است

کاشان - ایرنا - معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور ارزش صادرات رسمی صنایع دستی ایران را 200 میلیون دلار در سال اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، بهمن نامور مطلق عصر روز دوشنبه در حاشیه جلسه بررسی مسائل و مشکلات صنایع دستی اردستان و بازدید از کارگاه های صنایع دستی این شهرستان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این رقم به جز صادرات فرش، زیورآلات، سنگ های قیمتی و مبلمان است که در صورت احتساب این کالاها میزان صادرات به بیش از 600 میلیون دلار در سال می رسد.
وی با اشاره به روند روبه رشد وضعیت صنایع دستی کشور گفت: 400 هزار نفر فعال حوزه صنایع دستی در کشور ساماندهی شده اند اما تعداد فعالان این حوزه در کشور حداقل 2 برابر تعدادی است که ساماندهی شده اند.
وی ابراز کرد: توسعه صادرات یکی از مهمترین انگیزه های تولید است که در این راستا شاهد افزایش دو برابری صادرات صنایع دستی در کشور در ماه های اخیر بوده ایم.
معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور توجه به ایجاد اشتغال را از مهم ترین اولویت های این سازمان اعلام کرد و افزود: در این راستا به زودی همایش بزرگ مرتبط با دانش آموختگان حوزه صنایع دستی را در راستای ایجاد تولید و کارگاه های صنایع دستی برگزار خواهیم کرد.
وی هدف از سفر به شهرستان اردستان را ایجاد تعامل بین مسئولان این شهرستان با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و آشنایی با ظرفیت ها و فرصت های موجود این شهرستان اعلام کرد.
نامور مطلق افزود: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان نقشه راهی برای فعالیت های سه گانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شهرستان اردستان تهیه خواهد کرد تا پس از تصویب شاهد ارتقا وضعیت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این شهرستان باشیم.
وی با بیان این که در حوزه صنایع دستی کارگاه های خوبی در منطقه اردستان وجود دارد که باید توسعه و تنوع رشته های آن ها بیشتر شود تصریح کرد: صنایع دستی این شهرستان باید هویت و ویژگی منحصر به فرد خود را پیدا کنند تا در بازار روبه بهبود قدرت رقابت با شهرستان های دیگر را داشته باشند.
شهرستان اردستان با 45 هزار نفر جمعیت در 118 کیلومتری شمال مرکز استان اصفهان قراردارد.
7408/1352
* خبرنگار: رحمت الله عامری نیا **انتشاردهنده :نوشین مطلبی خواه
کد N1562613

وبگردی