آفتاب
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس عنوان کرد؛

توجه وزارت بهداشت به دختران شین آبادی/تعهد سازمان برنامه و بودجه

توجه وزارت بهداشت به دختران شین آبادی/تعهد سازمان برنامه و بودجه

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: سازمان برنامه و بودجه متعهد شده بود سالانه یک میلیارد تومان برای روند درمان دختران شین آبادی به بیمارستان حضرت فاطمه کمک کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبدا، دکتر رسول خضری افزود: حادثه ای که برای دختران شین آبادی اتفاق افتاد، اتفاق بسیار تلخی بود و جبران خسارت های آن همکاری نهادهای مختلف را می طلبید.

وی خاطرنشان کرد: انصافا دکتر هاشمی در دوره وزارت خود توجه ویژه ای به این دختران نشان داد و از تمام اختیارات و امکانات خود برای بهبود وضعیت آنها استفاده کرد.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر اضافه کرد: با توجه به جلسات متعددی که برای رسیدگی به وضعیت دختران شین آباد برگزار شد، در سال ۹۳ مبلغ یک و نیم میلیارد تومان توسط سازمان برنامه و بودجه برای تامین هزینه های درمانی این دختران، به بیمارستان حضرت فاطمه که مرکز اصلی درمان آنها بود، اختصاص یافت.

وی افزود: البته قرار بود سالانه نیز حدود یک میلیارد تومان در اختیار این بیمارستان قرار گیرد تا خللی در درمان این عزیزان ایجاد نشود که البته متاسفانه سازمان برنامه و بودجه هنوز به این تعهد خود عمل نکرده است.

خضری یادآور شد: حدود یک ماه و نیم پیش نیز جلسه ای را با حضور معاونان وزارت بهداشت برگزار کردیم که در آن نیز بر پرداخت این مبلغ توسط سازمان برنامه و بودجه تاکید شد و ما هنوز منتظر انجام این تعهد از سوی سازمان برنامه و بودجه هستیم.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت گفت: وزارت بهداشت و شخص وزیر تمام تلاش خود را برای درمان جسمی و روحی دختران شین آباد انجام داده اند که از این بابت از وی سپاسگزاریم ولی بودجه باید در اختیار وزارت بهداشت قرار بگیرد تا این درمان ها به شکل مطلوب پیگیری شود.

کد N1562498

وبگردی