آفتاب

علم الهدی: مظلومیت فرزندان نبی مکرم اسلام (ص) ناشی از رفاه زدگی مردم بود

علم الهدی: مظلومیت فرزندان نبی مکرم اسلام (ص) ناشی از رفاه زدگی مردم بود

مشهد – ایرنا – نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: محور و دلیل مظلومیت فرزندان نبی مکرم اسلام (ص) و اهل بیت (ع) در جریانات سیاسی حاکم؛ رفاه زدگی عده ای از مردم بود.

به گزارش ایرنا، آیت الله سیداحمد علم الهدی روز دوشنبه در آیین سوگواری سالروز رحلت رسول اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) که در رواق امام خمینی (ره) حرم رضوی برگزار شد، افزود: پیامبر اسلام در طول 23 سال باعث گسترش دین اسلام در تمام شبه جزیره عربستان و تاثیر آن بر کل جهان بویژه امپراتوری های بزرگ عالم شد.
وی گفت: پیامبر اسلام (ص) برخلاف نوح پیامبر که سالها به دعوت قوم خود پرداخت و در نهایت از آنان مایوس شد، تنها 23 سال به دعوت مردم عربستان به یکتاپرستی پرداخت اما فرمود که هیچ پیامبری به اندازه من در دعوت امت خود به یگانه پرستی اذیت نشد.
وی بیان کرد: دلیل این گفته پیامبر اسلام (ص) این است که دعوت آن حضرت به یکتاپرستی تنها به 23 سال ختم نشد بلکه فرزندان ایشان تا مهدی موعود (عج) در یک عرصه 240 ساله به دعوت امت به اسلام پرداخته و در این مسیر اهل بیت رنج بسیار بردند.
وی اظهار کرد: طی 2 قرن و نیم فرزندان پیامبر اسلام (ص) در تحولات سیاسی شکنجه و شهید شدند و بعضا سالهای زیادی از عمر خود را در زندان گذراندند و این، مظلومیت پیامبر اسلام (ص) و فرزندانشان را نشان می دهد.
آیت الله علم الهدی اضافه کرد: این مظلومیت و رنج اهل بیت (ع) در بین پیامبران الهی تنها به پیامبر اسلام (ص) اختصاص دارد زیرا فجایع وارده بر اولاد نبی اسلام بی‌ سابقه بود و دلیل اینکه آن بزرگوار فرمودند که 'هیچ پیامبری به اندازه من اذیت نشد' آن است که اصل تقابل با پیامبر اسلام (ص) بود که 240 سال ادامه یافت.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: وضعیت فرهنگی جامعه، کم بصیرتی مردم و برخی از جریان های سیاسی با ترویج لاابالی گری در جامعه موجب رفاه زدگی مردم شده بودند.
آیت الله علم الهدی اظهار کرد: امروز دعوا بر سر وزارت و وکالت و قدرت نیست بلکه دلیل تقابل جریان حزب اللهی با مزدوران استکبار و جریان های سیاسی غیرارزشی همین زندگی رفاه زده است.
وی بیان کرد: برخی می خواهند جامعه را تبدیل به میدان خوش گذرانی و عیاشی کنند و برای رسیدن به هدف خود دوستی با استکبار و پیاده کردن تز 'توسعه تعامل با جهان' را در پیش گرفته اند و بعضی نیز خیال می کنند سازش با آمریکا رفاه را برای مردم به همراه می آورد.
وی اظهار کرد: بصیرت مردم و ولایتمداری آنان مانع از رسیدن برخی افراد به هدف تبدیل جامعه اسلامی به عرصه خوشگذرانی می شود.
امام جمعه مشهد گفت: اکنون شمار دشمنان نبی مکرم اسلام (ص) از زمان حیات ایشان بیشتر است که درصدد تکرار همان اقدامات گذشته هستند.
خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7489/5132
کد N1562463

وبگردی