آفتاب
سردار بهشتی در گفت‌وگو با مهر؛

توسعه جبهه‌های مقاومت/ خون شهدای مدافع حرم در رگ جامعه می‌جوشد

توسعه جبهه‌های مقاومت/ خون شهدای مدافع حرم در رگ جامعه می‌جوشد

خرم‌آباد- رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور گفت: دشمن را باید در فرسنگ‌ها دورتر از مرزهای خودمان زمین‌گیر کنیم و نه‌تنها زمین‌گیر شوند بلکه جبهه‌های مقاومت به دست مسلمانان توسعه پیدا کند.

سردار حسین بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در سخنانی با بیان اشاره به برگزاری همایش ملی «بسترهای امنیت اجتماعی در آئینه امنیت ملی» در لرستان اظهار داشت: امروز در این دوره از انقلاب اسلامی با تهدیدات فرهنگی دشمن مواجه هستیم.

ضرورت استفاده از داشته های معنوی در مقابله با جنگ نرم

وی با بیان اینکه از جمله تهدیداتی که علیه انقلاب اسلامی ایران وجود دارد تهدیدات فرهنگی است عنوان کرد: ما در جنگ سخت جبهه، خاکریز، سلاح و دفاع و ... داشتیم و در جنگ نرم باید طراحی خاص این تهدید پیش رو  را داشته باشیم.

 رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور با بیان اینکه در این همایش موضوع امنیت اجتماعی و مسائل پیرامون آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت گفت: در این همایش مطرح شد که چه کارهایی باید انجام دهیم که اجتماع در یک امنیت قابل قبول به سر ببرد و از تهدیدات، آسیب ها و ناهنجاری ها به دور باشد و با اقتدار بتواند ملت ایران به راه خودش ادامه بدهد.

سردار بهشتی بیان کرد: اگر ما از ظرفیت های دینی، ایمانی، قرآنی و داشته های معنوی خود استفاده کنیم و از نهادها و سازمان های موجود مانند نهاد مسجد، هیئت های مذهبی، احکام خدا مانند امر به معروف و نهی از منکر استفاده کنیم در مواجهه با آسیب های اجتماعی، برقراری امنیت اجتماعی و امنیت پایدار در حوزه جنگ نرم توفیقات خواهیم داشت.

از ظرفیت های معنوی جامعه غفلت صورت می گیرد

راهپیمایی اربعین یک جوشش مذهبی و مردمی علیه تهاجم فرهنگی و رشد و نمو ارزش های دینی استوی با بیان اینکه گاهی از ظرفیت های معنوی موجود در جامعه غفلت صورت می گیرد گفت: البته مردم به صورت عمومی و خود جوش تلاش های بی نظیری از جمله راهپیمایی اربعین دارند و این امر یک جوشش مذهبی و مردمی علیه تهاجم فرهنگی و رشد و نمو ارزش های دینی است.

 رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور با اشاره به نهادها و سازمان هایی که رسالت برقراری امنیت اجتماعی و توسعه فعالیت های فرهنگی و کاهش ناهنجاری های اجتماعی را دارند گفت: این دستگاهها نیاز دارند که با هماهنگی و هم افزایی تلاش های خود را متمرکز کنند تا به توفیقات بهتری دست پیدا کنند.

سردار بهشتی با بیان اینکه نهادهایی با پیشینه طولانی از جمله مسجد، نیروهای مردمی، بسیج، تشکل های مردمی، هیئت های مذهبی، سازمان های مردم نهاد و ... در کشور داریم گفت: این نهاد ها می توانند سد محکمی برابر دشمنان برای برقراری امنیت اجتماعی، کاهش ناهنجاری ها، توسعه و تقویت ارزش های اسلامی در سطح جامعه باشند.

وی با بیان اینکه ما باید از این گذر تهدیدات جنگ نرم مانند دوران دفاع مقدس عبور کنیم که این امر ساز و کار خاص، سازماندهی، طرح، هم افزایی در نهادها و سازمان ها و ... می خواهد، گفت: ۹۰ درصد شهدای جنگ تحمیلی نیروهای مردمی بود و اگر نیروهای مردمی نبود در دفاع مقدس نمی توانستیم با رژیم بعث عراق مقابله کنیم.

ولایت فقیه ستون اصلی انقلاب است

 رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور با تاکید بر مشارکت نیروهای مردمی در افزایش امنیت اجتماعی بیان داشت: این امر می تواند زمینه و بستری برای توسعه و پیشرفت کشور باشد.

بسیج به عنوان یکی از نهاد های مردمی، تاثیر گذار، جدی و فراگیر در کشور به صورت مستقیم و اثر گذار در حوزه توسعه فرهنگ اسلامی و برقراری امنیت اجتماعی تلاش می کندسردار بهشتی با تاکید بر اینکه امروز بسیج به عنوان یکی از نهاد های مردمی، تاثیر گذار، جدی و فراگیر در کشور به صورت مستقیم و اثر گذار در حوزه توسعه فرهنگ اسلامی و برقراری امنیت اجتماعی تلاش می کند گفت: ما نباید از ظرفیت بسیج غافل بمانیم و به گفته امام(ره) اگر از «بسیج غافل شدید به آتش دوزخ گرفتار می شوید».

وی با بیان اینکه خوشبختانه استان لرستان جزو استان های، شهید پرور، ولایی، فداکار و وفادار به نظام و انقلاب بوده است گفت: مردم ذخایر، منابع، فرصت ها و داشته های ما محسوب می شوند و ما باید با استفاده از داشته های معنوی، فکری، اعتقادی و دینی باید کار را پیش ببریم.

 رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور با تاکید بر اینکه شرط توفیق هر طرح و برنامه ای وحدت فرماندهی است گفت: در کشور ایران وحدت فرماندهی، ولایت فقیه بوده و مقام معظم رهبری به عنوان ولی امر مسلمین و فرمانده همه انقلابیون و ایران اسلامی ستون اصلی انقلاب هستند.

اعزام سالانه ۶ میلیون نفر به اردوهای راهیان نور

سردار بهشتی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در سطح کشور ۴۰ هزار پایگاه مقاومت در مساجد فعال هستند گفت: پایگاههای بسیج مانند گذشته در حوزه دفاعی فعالیت ندارند و رسالت بسیج معطوف به نیاز انقلاب بوده و رهبری در سوم آذر ماه امسال فرمودند که بسیج لشگر انقلاب است و خوشبختانه بسیج توانسته در کشورهای اسلامی و منطقه الگو باشد.

وی امروز بسیج در سطح جهانی مطرح شده است عنوان کرد: بسیج به عنوان یک مدل موفق به جهانیان معرفی شده و چند کشور از بسیج الگو گرفته اند و امیدواریم سایر کشورهای جهان نیز به این تشکل جهانی بپیوندند.

 رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور با بیان اینکه آینده از آن این تفکر امام و رهبری و اسلام ناب است تصریح کرد: امیدواریم بسیج زمینه ساز انقلاب جهانی امام زمان (عج) باشند.

سردار بهشتی با اشاره به فعالیت بسیج در حوزه های فرهنگی، علمی، آموزشی، اردوهای جهادی، مجازی، تربیتی و ... گفت: بسیج تنها کارکرد نظامی نداشته و در حوزه های مختلف ورود پیدا کرده به طوری که سالانه شش میلیون نفر اعزام به اردوهای راهیان نور داریم.

جمع آوری کمک های مردمی برای جبهه های مقاومت

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۳۴۰ هزار حلقه صالحین در کشور بیان داشت: فعالیت های بسیج در حوزه های ملی رقم می خورد.

 رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور با اشاره به برگزاری یادواره های شهدا در شهرها و روستاهای کشور بیان داشت: طرح «جوانه های صالحین» طی تابستان امسال برای نوجوانان و جوانان در ۲۲ هزار پایگاه مسجد برگزار شد.

سرار بهشتی در ادامه سخنان خود به بحث جمع آوری کمک های مردمی برای جبهه های مقاومت اشاره کرد و بیان داشت: ما معتقد هستیم که فرهنگ مقاومت نیازمند اقدامات معنوی و مالی بوده و مردم به صورت خود جوش و با اشتیاق در این زمینه کمک می کنند.

وی همچنین با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم تصریح کرد: خون شهدای مظلوم مدافع حرم در رگ جامعه به ویژه جوانان می جوشد و هرجایی که می رویم با صف ثبت نام در این زمینه مواجه می شویم.

[cite]دشمن را باید در فرسنگ ها دورتر از مرزهای خودمان زمین گیر کنیم و نه تنها زمین گیر شوند بلکه جبهه های مقاومت به دست ملسمانان معتقد توسعه پیدا کند رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور با بیان اینکه یکی از مسائل ما در کشور این بوده که رزمندگان دوران دفاع مقدس پیگیر هستند که به جبهه های مقاومت بروند گفت: دشمن را باید در فرسنگ ها دورتر از مرزهای خودمان زمین گیر کنیم و نه تنها زمین گیر شوند بلکه جبهه های مقاومت به دست مسلمانان معتقد توسعه پیدا کند.

بسیج ظرفیتی فوق العاده برای برون رفت از بحران اقتصادی

سردار بهشتی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یکی از رسالت های ما هم افزایی با ارکانی مانند اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی، نماینده ولی فقیه و ... برای رونق هرچه بیشتر مساجد است بیان داشت: طی امسال ۲۲ قشر تخصصی بسیج طلاب، پزشکی، حقوقدانان، فرهنگیان، هنرمندان و ... را طی دستورالعملی برای تقویت و هم افزایی بسیج محلات و مساجد فراخوان کردیم.

وی بیان داشت: در این راستا توفیقاتی مانند ویزیت رایگان، مشاوره حقوقی، آموزش نیروهای علاقه مند به کارهای فرهنگی و ... را داشته ایم.

رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور با بیان اینکه بسیج ظرفیت فوق العاده ای برای برون رفت از بحران اقتصادی است عنوان کرد: اگر مسئولان کشور از این ظرفیت عاشق، علاقه مند و متخصص با ساز و کار مردمی و به دور از بروکراسی اداری بهره ببرند می توانیم در یک برنامه پنج تا ۱۰ ساله شکوفایی اقتصادی را برای کشور رقم بزنیم.

برگزاری اولین جشنواره بهترین های مسجد

سردار بهشتی با تاکید بر اینکه دولت و مسئولان باید از ظرفیت بسیج استفاده کنند گفت: امروز مورد هجوم اقتصادی بوده و با تحریم اقتصادی مواجه هستیم و برای برون رفت از آن باید از توان مردم استفاده کنیم و اقتصاد مقاومتی نیز به معنی استفاده از توان فرهنگی، فکری، اقتصادی و ... مردم است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امسال یک ابتکار توسط بسیج در سطح کشور در دستور قرار گرفت و آن برگزاری اولین جشنواره بهترین های مسجد بود گفت: هدف از این اقدام این است که الگوهای موفق و برتر در مساجد شامل مسجد موفق و ارکان موفق را معرفی و تجلیل کنیم.

رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور بیان داشت: امام جماعت موفق، کانون موفق فرهنگی مسجد، خادم برتر، پایگاه برتر به عنوان ارکان برتر در مساجد مورد شناسایی قرار گرفت و سال آینده با قدرت بیشتر این جشنوراه برگزار خواهد شد.

سردار بهشتی همچنین از برگزاری همایش ائمه جماعات با همکاری بسیج مساجد و محلات خبر داد و گفت: هر ساله این همایش به صورت مطلوبی برگزار می شود.

کد N1562452

وبگردی