آفتاب

مدیرعامل سیمان ساروج کنگان:صادرات خاک و خام فروشی به خارج از کشور صحت ندارد

مدیرعامل سیمان ساروج کنگان:صادرات خاک و خام فروشی به خارج از کشور صحت ندارد

بوشهر – ایرنا - مدیرعامل کارخانه سیمان ساروج کنگان در جنوب استان بوشهر گفت: این کارخانه هرگز اقدام به صادرات خاک کشور و خام فروشی به کشورهای منطقه نکرده است و گزارش پخش شده از سوی برخی رسانه ها و فضای مجازی صحت ندارد.

به گزارش ایرنا، هوشنگ بالازاده روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: گزارش منتشر شده بی پایه و اساس است و ما از طریق مراجع قضایی پیگیر موضوع هستیم.
وی با رد فروش و صادرات خاک سیلیس به خارج از کشور اضافه کرد: پروسه بارگیری و صدور کالا از این کارخانه با نظارت مستقیم گمرک، نیروی انتظامی، سازمان بنادر، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر انجام می شود و اکنون این دستگاههای ناظر نیز از پخش گزارش بی پایه و اساس و ساختگی شاکی هستند.
مدیرعامل کارخانه سیمان ساروج کنگان گفت: چندین دستگاه از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر، مدیرعامل کارخانه سیمان لامرد و برخی تشکیلات مرتبط با انتشار بیانیه ادعاهای مطرح شده در کلیپ منتشر شده را تکذیب و موضوع را پیگیری می کنند.
وی با ارائه گزارشی از مواد مصرفی اولیه در تولید کلینکر و سیمان اظهار داشت: خاک سیلیس یکی از مواد مهم و اولیه ای است که تنها در تولید سیمان و کلینکر استفاده می شود و بدلیل نبود معادن آن در استان بوشهر، از استانهای همجوار از جمله فارس به مقصد کارخانه سیمان ساروج بارگیری و بصورت کامل در پروسه تولید مورد استفاده قرار می گیرد.
بالازاده، در بخش دیگری این مصاحبه با ارائه گزارشی از وضعیت کارخانه سیمان ساروج کنگان بیان کرد: این کارخانه در سال 88 با ظرفیت تولید روزانه 6000 تن کلینکر و سیمان راه اندازی شد و اکنون 48 درصد صادرات غیرنفتی بنادر جنوب کشور مربوط به تولیدات این کارخانه است.
وی افزود: از زمان راه اندازی این کارخانه تاکنون، افزون بر 12 میلیون تن کلینکر و سیمان تولیدیبه داخل و خارج از کشور (کشورهای عربی و آفریقایی) صادر شده است.
مدیرعامل کارخانه سیمان ساروج کنگان اشتغال زایی را یکی از مزایای این کارخانه تولیدی عنوان کرد و ادامه داد: هم اکنون برای 3000 نفر بصورت مستقیم و یا غیر مستقیم از طریق این کارخانه اشتغال زایی شده است.
وی بکارگیری نیروهای بومی را سند افتخاری برای کارخانه عنوان کرد افزود: در زمان حاضر 85 درصد نیروهای شاغل در این کارخانه بومی کنگان و دیگر شهرهای استان بوشهر هستند.
بالازاده، در باره آلایندگی کارخانه سیمان ساروج گفت: این شرکت خود را پایبند به مقررات زیست محیطی دانسته و بر این اساس اولین کارخانه سیمان کشور در بکارگیری سیستم های پیشرفته غبارگیر، انجام مطالعات جامع زیست محیطی در سه بخش معادن، کارخانه و دریا و نیز توسعه فضای سبز است.
وی افزود: علاوه بر توسعه فضای سبز ، سالانه 90 میلیارد ریال برای فیلترها و مکنده های صنعتی کاهش آلایندگی در کارخانه و اسکله ساروج کنگان (محل بارگیری محصولات تولیدی) هزینه می شود که همه اینها برای رعایت مقررات زیست محیطی است.
بالازاده گفت: همچنین این کارخانه برای استفاده از مشعل های آلاینده شرکت های منطقه بعنوان سوخت کارخانه آمادگی دارد.
در پایان این مصاحبه، خبرنگاران استان بوشهر از بخش های مختلف کارخانه سیمان ساروج کنگان از جمله اسکله بارگیری سیمان ساروج کنگان بازدید کردند.
در روزهای اخیر گزارشی از سوی صدا و سیما مبنی بر فروش خاک به کشورهای عربی توسط کارخانه سیمان کنگان پخش شد که کلیپ آن در فضاهای مجازی بازتاب گسترده ای داشت.
7208/6043** خبرنگار: ابوذر حسین پور** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
کد N1562410

وبگردی