آفتاب
توسط انجمن سینمای جوانان

فیلم‌هایی با موضوع مفاخر ایران کلید می‌خورد/ جزئیات اولین تولیدات

فیلم‌هایی با موضوع مفاخر ایران کلید می‌خورد/ جزئیات اولین تولیدات

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران از ساخت فیلم‌هایی با موضوع بررسی زندگی، آثار و جایگاه مفاخر فرهنگی، دینی  و ملی ایران تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به منظور حمایت از جایگاه خاص مفاخر و بزرگان ایرانی-اسلامی انجمن سینمای جوانان درنظر دارد ساخت فیلم‌های کوتاه مستند ۱۵ دقیقه‌ای با موضوع نکوداشت بزرگان کشور در تمامی دفاتر استانی را در دستور کار خود قرار دهد.

فرید فرخنده کیش مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران با اشاره به صحبت های اخیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره ضرورت توجه به پایگاه محکم و غنی بزرگان فرهنگی، دینی و ادبی ایران اظهار امیدواری کرد که با حمایت ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها، این پروژه بتواند چهره ملی و سراسری به خود بگیرد.

دبیر سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران با اشاره به عقد تفاهمنامه‌هایی با ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان، منطقه آزاد قشم و همچنین شهرداری رشت، از پروژه‌هایی مانند «ساخت مستند از هفت چهره استانی» با حضور سینماگران بومی سخن گفت که حاصل آن تولید ۱۴ اثر کوتاه مستند و داستانی ظرف مدت یک سال آینده خواهد بود.

وی همچنین اشاره کرد: این انجمن آمادگی دارد در صورت همراهی و مشارکت دیگر استان‌ها و ظرفیت بخش‌های دیگر، این پروژه ملی را گسترش دهد.

به منظور تحقق این هدف و در نخستین گام، مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران تفاهمنامه‌ای را با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ هرمزگان منعقد کرده است.

بر اساس این تفاهمنامه که به امضای علیرضا درویش‌نژاد مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان، سید مهدی موسوی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم و فرید فرخنده‌کیش مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران رسیده است، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان و منطقه آزاد قشم از تولیدات انجمن سینمای جوانان استان هرمزگان در قالب پروژه «هفت چهره شاخص استان هرمزگان» حمایت مالی خواهند کرد.

انجمن سینمای جوانان استان هرمزگان نیز بر اساس پروژه «هفت چهره شاخص استان هرمزگان» موظف به تولید ۱۴ اثر کوتاه، مستند و داستانی ظرف مدت یک سال خواهد بود.

همه پژوهش‌های این پروژه به پایان رسیده و هم اکنون آثار در دست تولید هستند.

کد N1562312

وبگردی