آفتاب
شمسایی در گفتگو با مهر:

بازی با تیم مقاومت بی مزه بود/ اعتبار فوتسال ایران زیر سئوال رفت

بازی با تیم مقاومت بی مزه بود/ اعتبار فوتسال ایران زیر سئوال رفت

سرمربی تیم فوتسال تاسیسات دریایی می گوید با اتفاقاتی که در دیدار گیتی پسند با حفاری اهواز در هفته دوازدهم لیگ برتر رخ داد، اعتبار فوتسال ایران در دنیا زیر سئوال رفت.

وحید شمسایی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره اتفاقات بازی تاسیسات دریایی با مقاومت البرز، تغییرات تاسیسات در نیم فصل مسابقات لیگ برتر، برخورد با بازیکنان تیمش و همچنین اتفاقات بازی گیتی پسند با حفاری به صحبت پرداخت که مشروح این گفتگو در زیر می آید:

* بازی جوانمردانه فراموش شده است
خیلی تمایل ندارم درباره بازی با مقاوت صحبت کنم. به نظرم فلسفه بازی جوانمردانه در فوتبال و فوتسال فراموش شده است. زمانی که می خواستیم برای بازی با مقاومت به کرج برویم، چند نفر به ما هشدار داده بودند که مراقب حاشیه ها باشیم. در بازی مقاومت با آذرخش هم هر موقع تیم آذرخش فشار می آورد، برق سالن قطع می شد. پیش خودمان گفتیم حتما اتفاق بوده و تکرار نمی شود ولی همین مسئله در بازی با ما رخ داد.

* بحرین و عربستان ۴۰ سال پیش از این کارها می کردند
در مجموع بازی با مقاومت بی مزه بود. این مسابقه یکطرفه و به نفع ما بود. آنها دفاع می کردند و روی ضد حملات برنامه داشتند. یک موقع آدم می بازد و مسئولیت باخت را خودش قبول می کند ولی حرکتی که تیم مقاومت می کرد، ۴۰ سال پیش بحرین و عربستان انجام می دادند. مگر می شود در طول یک مسابقه چهار، پنج بار اسکوربورد قطع شود. در هر صورت ما دو امتیاز شیرین را از دست دادیم ولی اگر تیم مقاومت همین کارها را بکند، هیچکس نمی تواند شکستش بدهد.

*از سه تیم پایین جدول یک امتیاز گرفته ایم
اصلا از شرایط این فصل تیم راضی نیستم. نکته جالب اینجاست که ما مقابل تیم های قدرتمندتر جدول در خانه خودشان پیروز شده ایم مثل یاسین پیشرو، فرش آرا و حفاری ولی برابر سه تیم انتهای جدول، فقط یک امتیاز کسب کره ایم. انگار مغز بازیکنانم برای بازی با تیم های پایینتر و ضعیفتر طراحی نشده است!

* اگر باشم نیم فصل متفاوتی را می بینید
منتظریم نیم فصل تمام شود تا بازیکن جدید بگیریم و تیم را تقویت کنیم. ما با چهار، پنج بازیکن داخلی صحبت کرده ایم و باید ببینیم می شود آنها را جابجا کرد یا خیر. احتمالا دو خروجی هم داریم. اگر وحید شمسایی باشد که هست، ان شاءالله نیم فصل متفاوتی را می بینید. بازیکنانی که در این مدت در خدمت تیم بوده اند و به درد ما خورده اند با ما می مانند ولی کسانی که نتوانسته اند انتظارات را برآورده کنند، از جمع ما جدا خواهند شد.

* استخاره بد آمد، بازیکن برزیلی را جذب نکردیم
یک بازیکن برزیلی را مدنظر داشتیم و فیلم بازی هایش در تیم مگنوس را تماشا کردیم. حتی از لحاظ مالی هم به نتیجه رسیدیم ولی وقتی استخاره کردم، خوب نیامد. برای همین حضور این بازیکن در تیم تاسیسات کنسل شد. در این یکی، دو روز فیلم بازی های یکی دیگر از بازیکنان خارجی که سابقه بازی در تیم غیرت قزاقستان و همچنین بازی در لیگ روسیه و برزیل را در کارنامه دارد، تماشا می کنیم تا در صورت صلاحدید این بازیکن را جذب کنیم.

* همه جا درباره حواشی فوتسال سئوال می کنند
درباره اتفاقات بازی گیتی پسند با حفاری نمی خواهم بگویم چه کسی وارد زمین شد و چه کاری انجام داد. الان چند روز است که صدا و سیما و رسانه ها به این مسئله پرداخته اند. شنیدم که حتی سایت باشگاه «مووی استار» هم این حرکت را روی سایت خود گذاشته است. خب این اتفاقات بد است. من هرجا می روم از دکتر و داروخانه تا مغازه همه می پرسند بازیکن گیتی پسند چه کار کرده و چرا فوتسال همیشه اینقدر حاشیه دارد.

* اعتبار سومی ما در دنیا زیر سئوال رفت
وقتی سایتهای خارجی هم فیلم این اتفاقات را منتشر می کنند، دیگر حرفی برای گفتن نمی ماند. در واقع ما اعتبار سومی فوتسال خود را در دنیا زیر سئوال برده ایم. دود این اتفاقات به چشم فوتسال می رود و همه از آن ضرر می کنند. اگر به همین راحتی یک بازیکن بتواند وارد زمین شود و جلوی گل خوردن تیمش را بگیرد که من هم دو نفر به غیر از بازیکن را در دو طرف زمین می گذارم و می گویم تا توپ می خواست داخل دروازه شود، جلویش را بگیرند!

کد N1562277

وبگردی