آفتاب

آیت الله شاهرخی نماینده سابق مردم لرستان در مجلس خبرگان دارفانی را وداع گفت

آیت الله شاهرخی نماینده سابق مردم لرستان در مجلس خبرگان دارفانی را وداع گفت

خرم آباد - ایرنا - آیت الله سید محمد نقی شاهرخی نماینده سابق مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری عصر یکشنبه در یکی از بیمارستانهای قم دار فانی را وداع گفت.

به گزارش ایرنا، این عالم گرانقدر از هفته گذشته به دلیل عارضه مغزی در بیمارستان بستری شده بود.
نمایندگی نخستین دوره مجلس شورای اسلامی، نماینده تام‌الاختیار امام خمینی(ره) در بروجرد و بروجن، نماینده لرستان در سومین و چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نماینده مقام معظم رهبری در کشورهای جنوب شرق آسیا (تایلند، میانمار، بنگلادش، سریلانکا، هند) از جمله فعالیت های مرحوم آیت الله شاهرخی است.
وی همچنین عضو مجمع جهانی اهل ‌بیت(ع) و عضو مجمع تقریب مذاهب بود که بیش از 25 سال در راه معرفی اسلام ناب محمدی(ص) و تقویت پایگاه تشیع و اهل ‌بیت(ع) و وحدت اسلامی در جنوب شرق آسیا تلاش کرد.
آیت الله شاهرخی در سال ۱۳۲۹ به قم هجرت کرد و دروس سطح را در محضر حضرات آیات مرعشی نجفی، شهید صدوقی یزدی، فکوری، حائری، مجاهدی و سلطانی طباطبایی، دروس خارج فقه و اصول را نیز در محضر حضرات آیات عظام بروجردی، امام خمینی، محقق داماد و گلپایگانی فراگرفتند.
با شروع نهضت اسلامی به رهبری امام راحل(ره) در سال 1342 به همراه فضلا و مدرسین حوزه علمیه قم وارد صحنه مبارزات مردم علیه رژیم استبداد شدند و در طول این مبارزات بارها تحت تعقیب قرار گرفتند.
آیت الله شاهرخی سه بار به زندان افتادند که آخرین مرحله در هجدهم ماه مبارک رمضان سال ۱۳۵۷ شمسی پس از سخنرانی در مسجد ارک تهران بود که راهی زندان مخوف کمیته شدند و در آنجا با شخصیت هایی همچون آیت الله روحانی، آیت الله دستغیب، علامه یحیی نوری و واعظ شهیر مرحوم فلسفی همراه بودند.

** اطلاعیه دفتر مرحوم آیت الله محمدنقی شاهرخی
در پی درگذشت آیت الله شاهرخی در بیمارستان قم، دفتر این عالم مجاهد در لرستان اطلاعیه ای صادر کرد.
در اطلاعیه آمده است: در شب ارتحال پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) روح بلند سلاله پاکش آیت الله سید محمد نقی شاهرخی نماینده مقام معظم رهبری در کشورهای جنوب شرق آسیا به ملکوت اعلی پیوست.
این اطلاعیه می افزاید: خبرهای تکمیلی مراسم تشییع و تدفین معظم له متعاقبا به اطلاع عموم مردم لرستان خواهد رسید استدعا دارد مردم عزیز و مشتاق اهل بیت (ع) پیش از مشخص شدن برنامه تدفین از عزیمت به قم خودداری نمایند.
آیت الله شاهرخی متولد 1313 و در سن 82 سالگی پس از حدود هفت دهه تلاش و مجاهدت، عصر امروز یکشنبه به دلیل عارضه مغزی در بیمارستان قم درگذشت.
7269/3022
خبرنگار: الهام بابایی** انتشاردهنده: احسان کردی
کد N1562212

وبگردی