آفتاب

امیر عبداللهیان در دیدار با سفیر فلسطین:تداوم شهرک سازی رژیم اشغالگر قدس با شکست قطعی همراه خواهد شد

امیر عبداللهیان در دیدار با سفیر فلسطین:تداوم شهرک سازی رژیم اشغالگر قدس با شکست قطعی همراه خواهد شد

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل با اشاره به اینکه قدس قبله اول مسلمین است گفت: سیاست‌های رژیم اشغالگر قدس برای یهودی سازی این شهر مقدس و تداوم شهرک سازی با شکست قطعی همراه خواهد شد.

حسین امیرعبداللهیان در دیدار «صلاح زواوی» سفیر فلسطین و «شیخ السفرای» دیپلمات های مقیم تهران با بیان این مطلب پیرامون آخرین تحولات فلسطین گفت وگو و تبادل نظر کرد.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل در این دیدار بر اهمیت مقاومت و ایستادگی در مقابل تجاوزات رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همچنان بر حمایت قاطع خود از مردم مظلوم فلسطین ادامه خواهد داد.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل با اشاره به اینکه قدس قبله اول مسلمین است گفت: سیاست های رژیم اشغالگر قدس برای یهودی سازی این شهر مقدس و تداوم شهرک سازی با شکست قطعی همراه خواهد شد.

صلاح زواوی سفیر فلسطین نیز در این دیدار جمهوری اسلامی ایران را مهمترین حامی مردم مظلوم فلسطین خواند و بر ضرورت وحدت و همدلی همه گروه های فلسطینی تاکید کرد.

*عبداللهیان:ایجاد اختلاف در کشورهای اسلامی سیاست صهیونیست است

همچنین حسین امیرعبداللهیان در دیدار «محمد ولد فال» رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی موریتانی گفت: درگیری ها و ایجاد اختلاف بین کشورهای اسلامی در راستای سیاست های رژیم صهیونیستی و برخی بازیگران جهانی است.

دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین اظهار داشت: موضوع فلسطین مسئله اول جهان اسلام است و کشورهای اسلامی نباید این موضوع مهم را فراموش کنند.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: تشکیل گروه دوستی پارلمانی با موریتانی در مجلس شورای اسلامی می تواند به توسعه و گسترش ارتباطات فیمابین کمک فراوانی کند.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل با تاکید بر اهمیت ارتباطات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای آفریقایی به ویژه با کشور موریتانی گفت: جمهوری اسلامی ایران اهمیت ویژه ای برای تقویت و تحکیم مناسبات در عرصه های مختلف با کشورهای قاره آفریقا قائل است.

*ولد فال: ایجاد اختلافات فرقه ای میان گروه های مذهبی از سیاست‌های دشمنان امت اسلامی است

«محمد ولد فال» رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی موریتانی و جمهوری اسلامی ایران در ادامه این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان، ایران را کشوری مهم و تاثیرگذار در منطقه و جهان اسلام دانست و گفت: سیاست جمهوری موریتانی گسترش ارتباطات با کشورهای اسلامی به ویژه با جمهوری اسلامی ایران می باشد و تشکیل گروه دوستی پارلمانی و ایران در راستای تحکیم و تقویت مراودات سیاسی فیمابین ارزیابی می گردد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی موریتانی و ایران تبلیغات رسانه های غربی بر علیه ایران را هدفمند و در جهت ایجاد اختلاف میان کشورهای اسلامی دانست و افزود: ایجاد اختلافات فرقه ای میان گروه های مذهبی از سیاست های همیشگی دشمنان امت اسلامی است و هوشیاری کشورهای اسلامی می تواند نقشه دشمنان جهان اسلام را نقش بر آب کند.

محمد ولد فال رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی موریتانی و جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت هماهنگی های پارلمانی و اجرایی شدن توافق نامه های امضا شده میان موریتانی و ایران تاکید کرد.

وی در پایان با بیان اینکه نباید اجازه داد موضوع فلسطین به فراموشی سپرده شود تصریح کرد: جهت اصلی قطب نمای جهان اسلام موضع فلسطین است و توطئه رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی با هدف به فراموش سپردن این موضوع است.

29217

کد N1562200

وبگردی