آفتاب
از گوشه و کنار

لوله‌گذاری طرح انتقال پساب تصفیه‌خانه جنوب تهران

لوله‌گذاری طرح انتقال پساب تصفیه‌خانه جنوب تهران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با اعلام آغاز عملیات لوله‌گذاری طرح انتقال پساب تصفیه شده تصفیه‌خانه جنوب تهران به دشت‌های استان گفت: ...

دنیای اقتصاد- شرق استان تهران:مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با اعلام آغاز عملیات لوله‌گذاری طرح انتقال پساب تصفیه شده تصفیه‌خانه جنوب تهران به دشت‌های استان گفت: اجرای این طرح قانون توزیع عادلانه آب را محقق می‌کند.خسرو ارتقایی اظهار کرد: لوله‌های انتقال این طرح به قطر سه متر و طول 36 کیلومتر و جنس آن از نوع پلی اتیلن دو جداره خواهد بود و به عنوان یکی از خطوط انتقال بزرگ در کشور شناخته می‌شود.

به گفته این مقام مسوول، زیرساخت‌ها و ساخت کارخانه تولید لوله در مدت زمان کمتر از یکسال انجام و راه‌اندازی و تولید لوله این طرح شروع شده است. مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران تصریح کرد: در مدت دو سال مقدمات، و پیش شرط‌های قرارداد یادشده مشتمل بر تامین مالی و اخذ تسهیلات بانکی، انجام مطالعات و طراحی‌ها، اخذ مجوزهای لازم، تاسیس کارخانه و تجهیز دو خط تولید لوله تحقق یافته و شرایط برای رسمیت یافتن تاریخ قرارداد و شروع عملیات اجرایی محقق شده است.وی گفت: یک شرکت خصوصی این طرح را با 1300 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری اولیه به شکل B.O.T و خرید تضمینی پساب در حال اجرا دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران خاطرنشان کرد: نزدیک به 50 سال است که آب سالم دشت‌های حاشیه استان، در تهران مصرف می‌شود که با انتقال پساب تصفیه شده به دشت‌های موجود، قانون توزیع عادلانه آب نیز با اجرای این طرح به خوبی محقق می‌شود. وی اظهار امیدواری کرد: با تامین به موقع منابع مالی از سوی بانک عامل بتوان در مدت زمان کوتاهی این طرح را به سرانجام رساند. ارتقایی یادآور شد: دغدغه اصلی شرکت در اجرای این طرح معارضان محلی هستند که به این منظور، همکاری مقامات محلی برای اجرای هرچه سریع‌تر طرح ضروری است. علی حسین معیدی‌نیا، مجری طرح ساخت خط دوم انتقال پساب تصفیه خانه جنوب تهران به دشت ورامین نیز گفت: در سال 93 مقدمات اجرای طرح از سوی شرکت خصوصی انجام و تسهیلاتی معادل یک‌هزار میلیارد ریال از صندوق توسعه ملی با عاملیت بانک کشاورزی به این طرح اختصاص یافت.این طرح با هدف انتقال سالانه 278 میلیون مترمکعب از پساب تصفیه خانه جنوب تهران به دشت‌های ورامین، پاکدشت و شهرری اجرا می‌شود.

کد N1562009

وبگردی