آفتاب

اَبَرحملات سایبری در راهند/ ۱۰ دقیقه قطعی در سایت آمازون یعنی ۲ میلیون دلار خسارت

اَبَرحملات سایبری در راهند/ ۱۰ دقیقه قطعی در سایت آمازون یعنی ۲ میلیون دلار خسارت

آمازون هر ثانیه 398 آیتم به فروش می‌رساند و ده دقیقه قطعی احتمالی به معنای 2 میلیون دلار خسارت است.

به گزارش خبرآنلاین، بسته شدن فروشگاه فیزیکی یعنی ضرر و بسته شدن فروشگاه آنلاین نیز این روزها همین معنا را می‌دهد و به همین خاطر هکرها روی این موضوع تمرکز کرده‌اند تا ایام کریسمس و سال نو را به کام فروشگاه داران تلخ کنند و البته اگر بتوانند پولی هم به جیب بزنند.

دیدیم که لشگر «بات نت‌ها» چگونه در اکتبر باهدف قرار دادن روترها و وب کم‌ها اینترنت را خواباند و با «های جک»/Hijack کردن ابزار اینترنتی ترافیک را به نفع حمله‌کنندگان تغییر داد و به همین خاطر کارشناسان کمپانی آکامای از موج جدید موسوم به «اَبَر‌حملات» سایبری /  Mega Attack خبر داد.

«جو وِبِر» پدیدآورنده پلتفرم پرداخت الکترونیکی Oink می‌گوید شاید سایت‌های بزرگی مانند آمازون بتوانند حملات هکری را پس زنند اما همچنان آسیب‌پذیر بوده و با حمله به زیرساختهای اینترنت، این سایت‌ها نیز در معرض آسیب و ضرر و زیان قرار گیرند.

منظور وی حمله کمپانی مدیریت بر دیان اس به نام Dyn بود که باعث شد تا گوگل دات کام و آمازون دات کام و ... برای چندساعتی غیرقابل‌دسترس شوند.

وِبِر که اینک مدیر کمپانی امنیتی Spirion است می‌گوید تجارت‌های کوچک و متوسط همچنان در معرض حمله با بات نت بوده و برخی از آنها با تهدید: پرداخت کن وگرنه روز سایبر ماندی سایتتان را آفلاین می‌کنیم؛ روبرو شدند.

 

5656

کد N1561892

وبگردی