آفتاب

اعلام آمادگی بنیاد شهید برای خدمت‌رسانی به خانواده شهدای حله

اعلام آمادگی بنیاد شهید برای خدمت‌رسانی به خانواده شهدای حله

ایلنا: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز یکشنبه با صدور پیامی از اعلام آمادگی بنیاد شهید برای خدمات رسانی به خانواده های شهدای حادثه تروریستی حله در بغداد خبر داد.

به گزارش ایلنا از بنیادشهید، در متن پیام حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی شهیدی آمده است: به تمامی مدیران استان ها و شهرستان ها ابلاغ شده است که نهایت همکاری را در این زمینه داشته باشند.

شهیدی در این پیام ضمن تسلیت به مقام معظم رهبری، ملت ایران و خانواده های این شهدای والامقام افزود: بار دگر دیدیم که گروه های ملحد تکفیری و تروریستی در اقدامی ننگین و جنایتکارانه انسان هایی بی گناه، معتقد و عاشق اهل بیت (ع) را در شهر حله عراق به شهادت رساندند.

وی در این پیام اظهارکرد: کوردلان و شیطان صفتانی که حماسه و حضور پرشور چند میلیونی مردم از کشورهای مختلف در اربعین حسینی، هیمنه پوشالی آنان را به لرزه درآورد، چنین حادثه وحشتناک و فجیعی را رقم زدند و به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) «گروه های جنایتکار و شقاوت‌بار تکفیری که راهپیمایی عظیم اربعین و امنیت بی‌ نظیر زائران حسینی، چشم آنان را کور و توطئه ‌های خباثت‌ آلود آنان را خنثی کرده است به انتقام بزدلانه و فجیع دست زدند».

در پیام رئیس بنیادشهید آمده است: دشمنان به توهم خویش تصور می کنند با چنین وقایع شوم و ددمنشانه ای باعث سستی عقاید و کاهش شور حسینی می شوند اما عاشقان ابا عبدالله حسین (ع) با گام هایی محکم تر و عشقی به مراتب بیشتر از گذشته در مسیر فرهنگ عاشورایی گام خواهند برداشت.

گروه تکفیری تروریستی داعش عصر پنجشنبه هفته گذشته در جایگاه عرضه سوخت در منطقه شوملی در نزدیکی حله واقع در مسیر کربلا به نجف دست به اقدام تروریستی زد که بر اثر آن شماری از زائران اربعین حسینی به شهادت رسیدند.

تاکنون 52 جسد و همچنین تعدادی عضو بدن در این حادثه به پزشکی قانونی ارجاع شده است.

مصطفی پور محمدی ، وزیر دادگستری نیز روز گذشته اعلام کرد : مراحل شناسایی قربانیان عملیات تروریستی حله عراق در حال انجام است و بیشتر اجساد ایرانی این حادثه به استان خوزستان تعلق دارد.

 

کد N1561840

وبگردی