آفتاب

دبیرکل مقاومت نُجَباء: فقط دواعش سیاسی از تصویب قانون الحشد الشعبی ناراحت‌ هستند

دبیرکل مقاومت نُجَباء: فقط دواعش سیاسی از تصویب قانون الحشد الشعبی ناراحت‌ هستند

ایرنا نوشت: دبیرکل و سخنگوی مقاومت اسلامی 'نُجَباء' در پی تصویب قانون 'پیوستن 'الحشد الشعبی' به بدنه نظامی عراق در پارلمان این کشور گفت: فقط دواعش سیاسی عراق از تصویب قانون الحشد الشعبی ناراحت‌ هستند.

به گزارش دفتر نجبا در ایران، «شیخ اکرم الکعبی» افزود: تصویب قانون 'الحشد الشعبی' به بدنه نظامی عراق، فقط یک دسته از عراقی‌ها را ناراحت کرد و آن هم داعشیان سیاسی که می‌خواستند اوامر استکبار را در کشور اجرا نمایند.

بر پایه این گزارش، دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء طی سخنانی با استقبال از تصمیم نمایندگان پارلمان عراق، گفت: تصویب این قانون، بدخواهان را ساکت و باعث عصبانیت اصحاب فتنه و طائفه‌گری در عراق شد.

وی تصریح کرد: با تصویب این قانون، عراق از زیر سلطه اقلیت مستبدی که با دستمایه قرار دادن تروریسم خواسته‌های خود را به عنوان توافق سیاسی بر کشور تحمیل می‌کردند، خارج شد.

همچنین 'سید هاشم الموسوی' سخنگوی رسمی مقاومت اسلامی نُجَباء در واکنش به این رویداد مهم عراق، تصویب قانون 'الحشد الشعبی' را وفاداری به خون شهدا، جانبازان و شیرمردان حاضر در جبهه‌های جنگ توصیف کرد.
وی افزود: سازمان بسیج مردمی عراق توانست با پیروزی‌های خود، نقشه‌های شوم دشمن برای تقسیم کشور را از بین ببرد و امروز به بازوی قدرتمند ارتش، پلیس و نیروهای امنیتی عراق تبدیل شده است.

موسوی در پاسخ به ترک جلسه تصویب این قانون از سوی برخی نمایندگان پارلمان عراق تصریح کرد: کسانی که سرزمین خود را به دشمن فروختند کاری به از دست رفتن حقوق هموطنان خود ندارند و دعوت به عدم حضور در جلسه پارلمان، توطئه جدید این افراد است.

پارلمان عراق دیروز (شنبه ششم آذرماه) با رای اکثریت نمایندگان، لایحه پیوستن سازمان بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) به بدنه نیروهای امنیتی و ارتش این کشور را تصویب کرد.

طرح تبدیل ساختار «الحشد الشعبی» به یک نیروی رسمی زیر نظر شورای عالی امنیت ملی و ارتش عراق پس از ماه‌ها بررسی و رایزنی در مجلس این کشور به رأی نمایندگان گذاشته و به قانون تبدیل شد.

در سال 2014 و پس از افتادن موصل در 19 خرداد سال 1393 به دستِ تروریست های داعش، در واکنش به فتوای مراجع عراق به‌ ویژه فتوای جهاد آیت‌الله سیستانی، این نیرو تشکیل شد.

الحشد الشعبی به عنوان یک نیروی کمکی در کنار ارتش عراق فعالیت می کند و هیچ گونه تناقضی با نیروهای مسلح ندارد بلکه به عنوان یک نیروی مردمی در کنار ارتش و نیروهای مسلح دولتی اقدامات لازم را برای پاکسازی عراق از گروه های تکفیری انجام می دهد و این موضوع در چارچوب قوانین موجود در عراق شکل گرفته است.

52310

کد N1561807

وبگردی