آفتاب

اولاند خواستار ایجاد شبکه کشورهای فرانسوی زبان علیه افراط گرایی شد

اولاند خواستار ایجاد شبکه کشورهای فرانسوی زبان علیه افراط گرایی شد

ایرنا نوشت: رئیس جمهوری فرانسه خواستار ایجاد شبکه کشورهای فرانسوی زبان (فرانکوفون) علیه افراط گرایی شد و حمایت کشورش را از شکل گیری این شبکه اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «فرانسوا اولاند» روز شنبه در شانزدهمین نشست سران کشورهای فرانسوی زبان در شهر «آنتاناناریوو» (Antananarivo) پایتخت ماداگاسکار، گفت: این شبکه می تواند در حوزه های تبادل اطلاعات، به اشتراک گذاری شیوه های موثر و اجرای عملیات در هرکجا که لازم باشد، اقدام کند.
وی تاکید کرد: ما حق نداریم جوانان را بدون معیار رها کنیم؛ چراکه رها کردن آنها مصادف با آسیب دیدن آنها در برابر دروغ ها و جنبش های بنیادگرایی است.

فرانسه از زمان حملات تروریستی پاریس در نوامبر 2015 که منجر به اعلام وضعیت اضطراری در این کشور شد، آسیب های بسیاری دید.
به درخواست فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه، وضعیت اضطراری - که در ژانویه سال 2017 منقضی می شود - تا انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در 23 آوریل و هفت مه (سوم و هفدهم اردیبهشت 95) تمدید شد.
روز گذشته نیز رئیس جمهوری فرانسه با اشاره به خنثی شدن یک حمله تروریستی گسترده که قرار بود توسط گروه تروریستی داعش یکم دسامبر در پاریس و حومه این شهر اجرا شود، گفت: نوامبر امسال 43 نفر توسط سرویس ضد تروریستی فرانسه دستگیر شدند.

پیشتر برنار کزنوو (Bernard Cazeneuve) وزیر کشور فرانسه روز دوشنبه هفته گذشته گفته بود: تعداد کسانی که از ابتدای سال جاری میلادی در ارتباط با شبکه های تروریستی در این کشور دستگیر شده اند، به 418 نفر رسیده است.
شانزدهمین نشست سران کشورهای فرانسوی زبان (فرانکوفون) با حضور نمایندگان سیاسی و حقوقی 80 کشور و با هدف بررسی چالش های مشترک در شهر « آنتاناناریوو» پایتخت ماداگاسکار برگزار شد.

52310

کد N1561805

وبگردی