آفتاب

2 هزار میلیارد ریال تسهیلات کم بهره امسال به عشایر اختصاص یافت

2 هزار میلیارد ریال تسهیلات کم بهره امسال به عشایر اختصاص یافت

سمنان- ایرنا- رئیس سازمان امور عشایری کشور گفت: 2 هزار میلیارد ریال تسهیلات با سود چهار درصد و مدت زمان بازپرداخت پنج ساله در سال 95 به عشایر کشور اختصاص یافت.

کرمعلی قندالی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: سال گذشته نیز هزار میلیارد ریال تسهیلات با سود چهار درصد و بازپرداخت پنجساله از محل اعتبارات مدیریت بحران به عشایر کشور اختصاص یافت که 100 درصد آن تخصیص و تاکنون 75 درصد آن جذب شده است.
وی اضافه کرد: امسال این رقم به 2 هزار میلیارد ریال با همین میزان سود و مدت زمان بازپرداخت اختصاص یافته که هم اکنون لایحه این طرح در دولت است و بعد از تصویب با همان شرایط سال قبل، به زودی به دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود.
قندالی، همچنین از اجرای طرح زنجیره تولید با هدف تحقق شعار امسال، اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، افزایش سطح درآمد خانوارهای عشایری، جلوگیری از عرضه دام نارس به بازار، اصلاح نگرش پرورش و نگهداری دام و به ویژه اصلاح نژاد و اصلاح در تغذیه دام و جلوگیری از ورود مازاد دام به عرصه‌ها خبر داد و گفت: سال گذشته در این زمینه هزارو 300 میلیارد ریال اعتبار در قالب تسهیلات با کارمزد 15 درصد به مناطق برخوردار و سود 11 درصد به مناطق غیربرخوردار و محروم از محل صندوق توسعه ملی، به عشایر کشور اختصاص یافت و تمام این تسهیلات جذب شد.
رئیس سازمان امور عشایری کشور اضافه کرد: اجرای این طرح و تخصیص این میزان اعتبارات باعث پرواربندی بیش از 700 هزار راس دام در کشور شد که افزایش 12 درصدی تولید گوشت قرمز کشور را به دنبال داشت.
قندالی، از تولید 192 هزار تن گوشت قرمز توسط عشایر کشور خبر داد و افزود: هم اکنون 25 درصد از گوشت قرمز کشور از سوی عشایر تامین می‌شود.
وی، از صادرات 700 هزار راس دام سبک عشایر به خارج از کشور در نیمه اول 95 خبر داد و گفت: سال گذشته صادرات دام عشایر به خارج حدود 600 هزار راس بود که امسال این رقم افزایش قابل توجه داشته است.
رئیس سازمان امور عشایری کشور، از انعقاد تفاهم نامه بین سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، وزیران دفاع و جهاد کشاورزی، موسسه مالی و اعتباری کوثر و سازمان امور عشایری کشور خبر داد و گفت: قراراست از محل تسهیلات اعتباری موسسه کوثر 400 میلیارد ریال برای تجهیزات آبرسانی و نوسازی ناوگان اختصاص یابد.
قندالی افزود: با اختصاص این اعتبار درقالب تسهیلات برای سال آینده، 200 دستگاه وسیله نقلیه شامل 100 دستگاه خودرو کمک ‌دار و 100 تانکر خریداری و به ناوگان ترابری این سازمان اضافه می شود.
رئیس سازمان امور عشایری کشور، امروز به منظور بازدید از طرح های امور عشایری استان به سمنان سفر کرد.
7470/6103
خبرنگار: علیرضا عربی ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
کد N1561599

وبگردی