آفتاب

حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری از ایده های سبز

حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری از ایده های سبز

تهران - ایرنا - رییس مرکز فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: این معاونت از ایده های سبز ارائه شده در استارت آپ سبز حمایت می کند.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، امید توکلی روز یکشنبه در نشست خبری استارت آپ سبز در سازمان حفاظت محیط زیست افزود: زمانی که ایده ای در استارت آپ برتر می شود امکان حمایت از آن به دو شیوه ممکن است.
وی ادامه داد: در یک حالت ممکن است ایده پرداز درخواست ایجاد و ثبت شرکت دانش بنیان را ارائه دهد و در حالت دوم اینکه بخواهد شرح یا ایده اش زیر نظر یک شرکت تجاری سازی شود که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درهر دو حالت از ایده پرداز حمایت می کند.
توکلی اظهار کرد:درحالت اول به متقاضی در روند ثبت شرکت و ارائه تسهیلات کمک می کنیم و در حالت دوم هم شرکت های مرتبط را شناسایی و طرح را به آنها معرفی می کنیم.
وی گفت: تاکنون بیش از 50 استارت آپ برگزار شد که بیشتر آنها در زمینه فناوری اطلاعات بود و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از آنها حمایت کرد.
رییس مرکز فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود:با توجه به چالش های محیط زیستی در کشور و دغدغه سازمان حفاظت محیط زیست در راستای حفظ طبیعت، اقدام به برگزاری استارت آپ سبز کرده است تا ایده های مطرح شده منجر به کاهش مشکلات زیست محیطی شود.
وی با بیان اینکه تاکنون معاونت علمی و فناوری و پارک علم و فناوری پردیس کمتر به مقوله محیط زیست ورود کرده است تاکید کرد: با توجه به اهمیت موضوع از ایده های برتر این استارت آپ حمایت می کنیم.
به گفته وی پارک علم و فناوری پردیس یک سری حمایت های تشویقی از ایده های برتر انجام می دهد.

*** توجه سازمان ها به حفظ محیط زیست یک الزام است
سخنگوی بانک تجارت نیز در این نشست خبری با اشاره به اینکه تمام سازمان ها ازجمله بانک ها می توانند نقش بسزایی درحفظ محیط زیست داشته باشند، گفت:ممکن است تسهیلات بانک ها در مسیری هزینه شود که مشکلات محیط زیستی در پی داشته باشد.وقتی معدنی با ارائه یک سری تسهیلات فعال می شود خسارات زیادی را به محیط زیست وارد می کند، بنابراین سازمان ها موظفند در قبال سودی که کسب می کنند نسبت به حفظ محیط زیست نیز مسوولیت پذیر باشند.
ابراهیم کاظم پورافزود:با توجه به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در زمینه محیط زیست به مقوله ارتباط اقتصاد و محیط زیست تاکید شده است.
وی به برگزاری استارت آپ سبز و حمایت بانک تجارت از ایده های برتر آن اشاره کرد و گفت:عمر ایده ها در استارت آپ تا زمانی که به بلوغ و تجاری سازی برسد سه سال است بنابراین برای اینکه یک ایده شکل گیرد و به کسب و کار تبدیل شود، باید یک بنگاه اقتصادی از آن حمایت کند.
وی افزود: با توجه به اهمیت حفظ محیط زیست بانک تجارت این را وظیفه خود می داند تا از این ایده ها حمایت کند، همچنین قرار است در اواخر آذرماه 40 کشور دنیا در شهر چابکسردرشمال کشور در حوزه کسب و کارهای کم کربن در قالب یک استارت آپ گردهم آیند و این بانک از آنها حمایت می کند.
وی با بیان اینکه کارشناسان کشورهایی همچون سوییس و سوئد در آن حضور خواهند داشت گفت: در کارگاه هایی 14 روزه در مورد کسب و کار کم کربن بحث و گفت و گو می شود.
سخنگوی بانک تجارت اظهار کرد:اگر این بانک درکنار محیط زیست یا سازمان های دیگر قرار می گیرد به این معنا نیست که فقط از استارت آپ ها حمایت می کند بلکه کمیته ای در این بانک فعال است که در هر هفته جلسه برگزار می کند و محور اصلی آن ارزیابی ایده های ارائه شده ، کارشناسی و نحوه تجاری سازی آنها است.
وی گفت: تعریف استارت آپ در دنیا این است که یک ایده نو مساله ای را در جامعه حل کند بر این اساس بانک تجارت هم در جلسات این کارگروه با توجه به این مهم به ایده های نو تسهیلات ارائه می دهد.
سازمان حفاظت محیط زیست دومین استارت آپ سبز را با همکاری بانک تجارت، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه آزاد اسلامی 17 آذرماه برگزار می کند.
علمی 9014**1440
خبرنگار: کیمیا عبدالله پور** انتشار: گلشن
کد N1561585

وبگردی