آفتاب

ضرورت همزمانی رشد اقتصادی وحفظ محیط زیست

ضرورت همزمانی رشد اقتصادی وحفظ محیط زیست

تهران- ایرنا- مدیر کل دفتر پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه ارتباط محیط زیست به اقتصاد رمز موفقیت هر دو مقوله است گفت: در تلاشیم تا در سازمان موضوعات محیط زیستی را به موضوعات اقتصادی ارتباط دهیم.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، صدرالدین علیپور روز یکشنبه در نشست خبری استارت آپ سبز تاکید کرد: جوامعی که توانستند هم در اقتصاد و هم حفظ محیط زیست موفق باشند کشورهایی هستند که توانستند همزمان با رشد اقتصادی حفظ محیط زیست را هم مد نظر قرار دهند.
وی ادامه داد: در کشور ما تا چند سال گذشته این طور برداشت می شد که اگر محیط زیست وارد عرصه اقتصاد شود به این معنا است که مقابل اقتصاد ایستاده است در حالی که اینطور نیست.
علیپور با اشاره به برگزاری دومین استارت آپ سبز در سازمان محیط زیست گفت: مقوله استارت آپ به عنوان یک حرکت و جریان چند سالی است در دنیا شکل گرفته و بر اساس آن ایده های نو و خلاق می تواند منجر به کسب و کار شود و روند اقتصادی ایجاد کند.
وی افزود: سابقه برگزاری استارت آپ در ایران نسبت به دنیا بسیار کمتر است و در این میان استارت آپ محیط زیستی هم از سابقه بسیار کمتری برخوردار است، اولین استارت آپ محیط زیستی را سال گذشته برگزار کردیم و در آن سه ایده برتر معرفی شدند که در سایت جهانی استارت آپ ها نیز به ثبت رسیده اند.
وی گفت: دو ایده از سه ایده ای که سال گذشته معرفی شدند با درخواست افراد مورد حمایت قرارگرفتند که یکی از آن در مورد نحوه کاشت درخت بود که در شهرداری پیگیری می شود و دیگری درباره جمع آوری بطری های یکبار مصرف بود که به سازمان بازیافت معرفی شد و در حال پیگیری است تا به مرحله اجرا برسد.
مشاور رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: امسال هم دومین استارت آپ با همکاری بانک تجارت، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه آزاد اسلامی 17 آذرماه برگزار می شود.
وی افزود: پیش از برگزاری مراسم اختتامیه کارگاهی آموزشی 15 تا 17 آذرماه با هدف آموزش نحوه ارائه ایده برگزار می شود، در روز اختتامیه هم ایده های برگزیده که شامل 3 ایده است معرفی می شوند.
علیپور با بیان اینکه تاکنون 60 ایده از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است تاکید کرد: تلاش ما این است که به شکلی بتوانیم موضوع اقتصاد را به محیط زیست گره بزنیم و این اشتیاق را ایجاد کنیم که با توجه به وسعت چالش های محیط زیستی در کشور می توان آنرا در کنار توسعه اقتصادی حفظ کرد.
وی با بیان اینکه مهلت ارسال آثار 8 آذر به پایان می رسد گفت: سال گذشته تمام ایده ها در حوزه محیط زیست بود اما امسال علاوه بر همان موضوعات، تاکید ما بیشتر بر رسانه و استفاده از فضای مجازی است.
مدیر کل دفتر پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست افزود: بعد از انتخاب ایده های برگزیده ، آنها را به دستگاه های مختلف معرفی می کنیم تا مورد حمایت قرار گیرند.
علمی 9014**1440
خبرنگار : کیمیا عبدالله پور** انتشار: گلشن
کد N1561581

وبگردی