آفتاب

"دمی در بازار هیزم فروشان" به نیاوران می‌آید

"دمی در بازار هیزم فروشان" به نیاوران می‌آید

نمایشنامه‌خوانی مذهبی "دمی دربازار هیزم‌فروشان" به کارگردانی لیلا (فاطمه) میرحسینی، از ۱۰ آذر ماه به مدت سه روز، ساعت ۱۹:۳۰ در سالن گوشه فرهنگسرای نیاروان اجرا خواهد شد.

به گزارش ایلنا، میرحسینی در خصوص این نمایشنامه‌خوانی عنوان داشت: این اجرا کاری متفاوت در نمایشنامه‌خوانی می‌باشد. زیرا به نوعی قانون‌شکنی در نمایشنامه‌خوانی بوجود آورده و  همراه با نمایش‌خوانی شاهد اجرای صحنه‌ای هستیم.

وی افزود : ۱۱بازیگر در این خوانش حضور دارند که یکی از این بازیگران نقش‌خوان است و نقش فرات را اجرا می‌کند. همچنین بین صحنه‌ها از گروه فرم استفاده می‌شود.

نمایشنامه‌خوانی دمی در بازار هیزم‌فروشان نمایشنامه‌ای مذهبی است که داستان آن از دوره هابیل و قابیل شروع شده، سپس تا دوران نمرود و حضرت موسی ادامه پیدا می‌کند. در ادامه آتش زدن "در" خانه حضرت زهرا(س) به نمایش گذاشته می‌شود و در نهایت واقعه عاشورا روایت خواهد کرد.

مرتضی کاظمی، شیوا خسرومهر، نیما فاضلی، لیلا میرحسینی، علیرضا پوراصغر، مهدی ملک، فریبا چگینی، عرفان پورمشکی، حمیدرضا غلامحسینی، بنیامین صیادی‌نیا، صبا قاسمی و فاطمه راد بازیگران این نمایشنامه‌خوانی مذهبی هستند و علیرضا حنیفی نویسندگی این نمایشنامه را به عهده داشته است.

نمایشنامه‌خوانی دمی در بازار هیزم‌فروشان، اولین تجربه کارگردانی لیلا میرحسینی در گروه سنی بزرگسال است، و علاقمندان برای تهیه بلیط آن می‌توانند به سایت تیوال و گیشه فرهنگسرای نیاوران مراجعه نمایند.

کد N1561370

وبگردی