آفتاب
حجت الاسلام محمدی عنوان کرد؛

ثبت۱۴۴۲ وقف جدید در ۸ ماه اول امسال/۲۵ درصد مراکزدرمانی وقفی است

ثبت۱۴۴۲ وقف جدید در ۸ ماه اول امسال/۲۵ درصد مراکزدرمانی وقفی است

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به رشد سطح اعتماد مردم به کارکردهای وقف گفت: یکی از دلایل افزایش سطح اعتماد عمومی مردم افزایش وقفهای جدید است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی،  نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در  آستانه فرارسیدن دهه بزرگداشت وترویج وقف با شرکت در نشستی خبری با اصحاب رسانه ضمن تسلیت سالروز شهادت پیامبر اکرم(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) به مسلمانان جهان، یاد و خاطره شهدای روز گذشته  مسافران اربعین در عراق را گرامی داشت و گفت: مراسم بزرگ اربعین  حسینی به شکل  باشکوه وبا عظمتی  در کشور عراق برگزار شد و مردم عراق نیز میزبانی مطلوبی را از زائران امام حسین(ع) به جا آوردند و به حق اربعین امسال عظیم و با عظمت تمام برگزار شد.

وی حرکت تروریستی داعش را مذبوحانه واز سر ضعف دانست و افزود: تروریست های تکفیری حال که نتوانستند خدشه ای در این کنگره عظیم ایجاد کنند با اقدامات مذبوحانه و انتحاری جمعی از زائران کربلا را به شهادت رساندند.

رسانه های مدعی غربی در آزمون اربعین باختند!

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ادامه داد: اربعین حسینی با همت تمامی خادمان اهل بیت ، باشکوه و با عظمت ویژه ای  برگزار شد و تجمعی بی نظیر و حقیقی بود، این حقیقت در واقع  از حقیقت امام حسین(ع) نشات گرفته که توانست شور و شوقی را در مردم ایجاد کند ومردم  نیز سختی های راه  را متحمل شدند .

وی اضافه کرد: در پیاده روی بزرگ اربعین حتی مسیحیان و اهل سنت و برخی از بزرگان غیر مسلمانان نیز حضور یافتند  و این را باید از بزرگی  وعظمت امام حسین(ع) دانست.

وی با انتقاد از عدم پوشش مراسم پیاده روی بزرگ اربعین در رسانه های بیگانه مدعی آزادی بیان، ابراز کرد: غربی ها از روی لجاجت و ترس از بی محتوا بودن ساختار فکری شان، چنین پیاده روی بزرگی را پوشش ندادند و گاه نیز شاهد شیطنت های رسانه ای  آنها نیز بودیم.

  حضور ۱۶۰۰ مبلغ  به طور افتخاری در برنامه تبلیغی اربعین 

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به فعالیتهای این سازمان در پیاده روی اربعین، اشاره  کرد: با همکاری سایر نهادهای فرهنگی وتبلیغی ازجمله بعثه مقام معظم رهبری و سازمان تبلیغات اسلامی و...؛ بیش از ۱۶۰۰ نفر از روحانیون به طور افتخاری برای تبلیغ و سخنرانی و اقامه نماز به مسیرهای مختلف حرکت زائران اربعین اعزام شدند

حجت الاسلام والمسلمین محمدی افزود: همچنین بیش از ۴۰ موکب  در نقاط مختلف کشور از مرزهای میرجاوه گرفته تا چزابه و شلمچه و مهران  و در داخل کشور عراق  برای خدمات رسانی به زائران اربعین  برپا شد.

راه برون رفت از مشکلات کشور سازش با آمریکایی ها نیست

نماینده ولی فقیه در سازمان در ادامه  با انتقاد از برخی که راه برون رفت از مشکلات کشور را سازش با آمریکایی ها می دانند، خاطرنشان کرد: این طور نیست که گره مشکلات کشور در دست دشمنان باشد، قرآن کریم و فرهنگ اهل بیت(ع) به ما اجازه چنین حرکت و سازشی را با غرب و دشمنان اسلام نمی دهد، چرا که قرآن کریم ما را بر آن داشته تا در برابر دشمنان اسلام ایستادگی کنیم.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اضافه کرد: در فرهنگ استکبار دو شاخصه سلطه گری و سلطه پذیری وجود دارد و آنها درصددند تا اموال تمام بشریت را غارت کنند، در این فرهنگ مفهومی به نام پیشرفت وجود ندارد و نخواهند گذاشت  از کشورهای تحت  سلطه حمایتی صورت گیرد وانها پیشرفت کنند..

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با اشاره به جنایات آمریکایی ها در دنیا، اظهار کرد: اگر نیم نگاهی به تمام رخدادها و جنایات جهانی بیندازیم   در تمامی آنها نقش آمریکایی ها و صهیونیست ها نمایان است ..

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، آمریکا را حامی اصلی رژیم صهیونیستی دانست و گفت: در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هر دو نامزد از اسراییل حمایت کردند، اسراییل نیز رژیمی کودک کش و غاصب است .

 وقف یکی از مولفه های اقتصاد مقاومتی است

وی در ادامه این نشست خبری به مسئله  اقتصاد مقاومتی اشاره کرد وانرا  را موضوعی مهم و سرنوست ساز در تصمیمات کشوری دانست  و ابراز کرد: تمام مشکلات ما به تحریم ها بر نمی گردد؛ بلکه باید به سمت ظرفیت های  درون کشور  برویم و با اتکای به داخل بتوانیم مشکلات را حل کنیم و این جز با اقتصاد مقاومتی شکل نخواهد گرفت که به طور قطع وقف نیز یکی از مولفه های  اقتصاد مقاومتی است.

۲۵ درصد مراکز درمانی وقفی است

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در  ادامه  به نقش وقف در عرصه های مختلف اشاره کرد وادامه داد:بیش از ۲۵درصد از مراکز درمانی کشور وقفی هستد به طوری که ۱۳۰ بیمارستان موقوفه درکشور داریم که به مردم خدمات رسانی می کنند.

وی تأکید کرد: همچنین  بیش از ۶۸۰۰ مرکز علمی، آموزشی و پژوهشی موقوفه  داریم و این خدمت بزرگی است که در این راستا موضوع علم و فناوری و وقف در این حوزه نیز باید فعال شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی به اشاره به دستاوردهای  سازمان اوقاف در سال  ۹۵ در عرصه فعالیت های قرآنی گفت:  برگزاری سی وسومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم ،برگزاری سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن در گیلان با حضور بیش از ۷۵۰ نخبه قرآنی ،  برگزاری آزمون  اعطای مدرک تحصیلی به حافظان و قاریان قران کریم  وحمایت از تحصیل رایگان ۶۰۰ نفر از حافظان کل قرآن را از جمله این برنامه ها دانست .

تربیت یک میلیون و ۵۰۰ هزار حافظ قرآن

وی در همین زمینه ادامه داد: در راستای توجه به رشته حفظ  قرآن  و تشکیل جامعه ۱۰ میلیونی حافظان قرآن هم  اقداماتی صورت گرفته که می توان به تحت پوشش قرار دادن یک میلیون و  ۵۰۰ هزار حافظ قرآنی در سطوح مختلف اشاره کرد و ان شاء الله این رقم تا ۵ سال آینده به دومیلیون نفر در سطوح  ورشته های مختلف قرآنی افزایش خواهد یافت.

عملیات عمرانی در ۴ هزار امامزاده کشور

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور همچنین در بخش دیگری از سخنانش از انجام پروژه های عمرانی در ۴هزار نقطه از کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر در حدود ۴هزار بقعه از بقاع متبرکه کشور عملیات عمرانی در حال اجراست که به زودی به پایان خواهد رسید وخدمات مختلفی از این طریق به مردم  عزیز ارایه خواهد شد ..

وی برگزاری برنامه های آرامش بهاری، سوگواره یاس نبوی، ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان، جشن ولایت، بصیرت عاشورایی و اجرای طرح نشاط معنوی را ازدیگر برنامه های  فرهنگی این سازمان در بقاع متبرکه برشمرد که با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می شود ونتایج ارزشمندی در عرصه های مختلف به دنبال داشته است ..

  آغاز حرکت زائران پیاده به سمت مشهد مقدس

حجت الاسلام والمسلمین محمدی همچنین از حرکت کاروانهای زائران پیاده به مشهد مقدس خبر داد و عنوان کرد: از ۶ استان کشور زائرانی به صورت پیاده  به سمت مشهد مقدس به راه افتاده اند که در طول مسیر این سازمان در بقاع متبرکه وامامزادگان  از آنان پذیرایی خواهد کرد.

 ۵۰ درصد از موقوفات سند ندارند!

رئیس سازمان اوقاف در  ادامه  به دستاوردهای حقوقی وثبتی سازمان اوقاف اشاره کرد وادامه داد: حدود ۴۵درصد از رقبات و موقوفات کشور دارای سند رسمی شده اند و اقدامات حقوقی مطلوبی در این راستا صورت گرفته اما بیش از ۵۰ درصد هم فاقد سند رسمی هستند که به دنبال اخذ سند برای این موقوفات هستیم . محمدی با بیان اینکه بیش از ۷۰۰ هزار رقبه در کشور دارای سند اجاره هستند افزود : در سالهای قبل حداکثر برای ۲۵ در صد از موقوفات مفاصا حساب صادر می شد اما الان این رقم به ۱۰۰ در صد رسیده است .

ارتقای سطح اعتماد مردم به دستگاه وقف

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره افزایش ارتقای سطح اعتماد مردم به اوقاف خاطرنشان کرد: یکی از دلایل افزایش سطح اعتماد عمومی افزایش وقف های جدید است که از سال ۸۹ به بعد میانگین هر سال بیش از  ۲۵۰۰ وقف جدید  داشته ایم و امسال نیز فردی در استان فارس وقفی را به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان به ثبت رسانده است که حاکی از رشد اعتماد عمومی مردم به فرهنگ وقف است.

 وی تصریح کرد : در طول ۸ ماه گذشته بیش از ۱۴۴۲ وقف جدید در استانهای مختلف کشور به ثبت رسیده است که حاکی از اقبال مردم به این سنت حسنه دارد . رئیس سازمان وظیفه اوقاف را امانت داری  از موقوفات دانست و افزود : اوقاف امانت دار واقف ، موقوف علیهم و وقف است و وظیفه نظارتی سازمان اوقاف یکی از تاکیدات قوانین ومقررات است . وی با قدردانی از تلاشهای  اصحاب رسانه در معرفی دستاوردها وبرکات وقف به مردم خواستار توجه بیشتر به ابعاد پنهان فرهنگ وقف در رسانه های جمعی به ویزه رسانه ملی شد.

کد N1561272

وبگردی