آفتاب
رئیس سازمان بسیج عشایری کشور در کرمانشاه:

عشایر بودن افتخار است/ شاهد فروپاشی نظام های استکباری هستیم

عشایر بودن افتخار است/ شاهد فروپاشی نظام های استکباری هستیم

کرمانشاه- رئیس سازمان بسیج عشایری کشور گفت: عشایر بودن افتخار است، چرا که عشایر مساوی و مترادف با کلمات زیبای ذکر شده در بیانات امام راحل است.

به گزارش خبرنگار مهر،  سردار علی پاشا محمدی امروز شنبه در یادواره شهدای عشایری استان کرمانشاه که در محل مجتمع بعثت کرمانشاه برگزار شد، ضمن تسلیت فرا رسیدن رحلت پیامبر اکرم(ص)،  شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا (ع) و تبریک و گرامیداشت هفته بسیج و سالروز تشکیل بسیج مستضعفین گفت: ۱۰ هزار لاله گلگون کفن جامعه عشایری کشور و ۱۰ هزار آلاله به خون خفته استان شهید پرور، ولایتمدار و سلحشور کرمانشاه که برای پاسداری از این انقلاب این عزیزان را تقدیم کردند،  اسناد افتخار ما هستند.

وی افزود: شهادت در آموزه های دینی ما بالاترین حسنه را دارد که خداوند به بندگان خاص خودش عطا می کند و ما به شهیدانمان افتخار می کنیم و می بالیم.

رئیس سازمان بسیج عشایری کشور با اشاره به آیات قرآنی در مقام شهید و شهادت گفت:  با توجه به آیات قرآن، شهدا زنده بوده و روزی خوار درگاه خداوند هستند و ما به این واقفیم و با این فرهنگ زندگی می کنیم که شهدا حاضر و ناظر بر کار ما هستند.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) نیز در این مورد می فرمایند که بالاتر از هر نیکی و هر احسان یک احسان دیگری وجود دارد تا زمانی که انسان در راه خدا به شهادت برسد و زمانی که انسان در راه خدا به شهادت رسید، بالاتر از آن نداریم.

سردار محمدی تاکید کرد: خانواده های عزیز شهیدان به خودشان ببالند و افتخار کنند و همانگونه که وجود مقدس پیامبر(ص) فرمود، امام حسین(ع) کشتی نجات و چراغ هدایت در طول تاریخ بشریت است، امام عظیم الشان ما به عنوان سلاله پاک رسول الله فرمود، خانواده معظم شهیدان چشم  و چراغ این ملت هستند.

وی ادامه داد: آنها پای این انقلاب با اعتقاد، ولایتمداری و توکل ایستاده اند و زمانی مصاحبه های خانواده‌های معظم شهیدان را در دیروز دفاع مقدس و امروز جبهه مقاومت مشاهده می کنیم، می بینیم که چقدر با بصیرت، با اعتقاد و با نگاه ولایتمدارانه به شهید و شهادت افتخار می کنند.

رئیس سازمان بسیج عشایری کشور با اشاره به خاطره ای از یکی از خانواده های شهدا گفت: مادر این شهید بزرگوار به تقدیم فرزندش در راه خدا و ولایت افتخار می کرد. این فرهنگ شهید و شهادت، بصیرت و ولایتمداری خانواده های معظم شهیدان است که از قرآن، سنت نبوی، سیره ائمه و فاطمی و هدایت مهدوی درس گرفته اند. لذا خانواده شهدا، چشم و چراغ ما بوده اند و هستند و خواهند بود.

وی گفت: همه ما و بشریت مدیون امام راحل هستیم که این راه نورانی را  پیش پای ما گشودند و اسلام را احیا کردند. به خاطر اقدامات و تلاش امام راحل قرآنی که در گذشته فقط در مجالسی چون ترحیم باز می شد، امروز دستور زندگی بشریت در صحنه زندگی اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و... است.

شاهد فروپاشی نظام های استکباری هستیم

سردار محمدی افزود: امروز ملت های مسلمان با بهره گیری از کلام وحیانی امام راحل در مقابل مستکبران قد علم کردند و در پی آن فروپاشی نظام های استکبار را یکی پس از دیگری شاهد هستیم.

وی با اشاره به فرمایشات امام راحل در خصوص شهدا گفت: خداوند می داند که راه و رسم شهادت کور شدنی نیست و این ملت ها و آیندگان هستند که به شهدا اقتدا خواهند کرد.

رئیس سازمان بسیج عشایری کشور تاکید کرد: دقیقا همینگونه است که امام راحل فرمودند، هر کس دنبال سعادت دنیا و آخرت است باید مسیر نورانی شهیدان را طی کند و این مسیر را برود.

وی افزود: استقلال، آزادگی، شرافت، عزت، مردانگی، غیرت، خداباوری و خدامداری از مسیر شهید و شهادت می گذرد و لا غیر و این را ما در مکتبمان به خوبی آموخته ایم و به زیبایی جوانانمان به آن عمل می کنند.

سردار محمدی گفت: در صحنه های مختلف جوانانی به ما مراجعه و التماس می کنند، که می شود شما پارتی و رابطه ما شوید تا ما برای جنگ، جهاد و شهادت به جبهه مقاومت برویم؟.

وی افزود: امام عزیز و حاضرمان امام خامنه ای  در امتداد کلام پیامبر می فرمایند که شهادت بالاترین پاداش و جهاد فی سبیل الله است و از شهادت بالاتر نداریم.

رئیس سازمان بسیج عشایری کشور در خصوص شهادت و شهید گفت: شهید موحد  دانش می فرماید که شهیدان پیرو می خواهند نه عزدار، بایستی اندیشه شهیدان را ترویج نمود نه مزار شهیدان را.

وی با اشاره به یادواره شهدای عشایری استان که در حال برگزاری است، گفت: پیام این یادواره به من و شمایی که اینجا نشسته ایم و کسانی که بعدا از طریق رسانه ها این برنامه را می بینند، پیام شهید موحد دانش ها است که «شهید رهرو می خواهد نه عزادار.»

سردار محمدی تصریح کرد: عزاداری برای شهید بسیار خوب است، اما کافی نیست و حداقل کار است و باید علم بر زمین مانده شهید را برداشت و گوش به فرمان ولایت و رهبری حرکت کرد.

وی با اشاره به سخنانی از شهید مهدی باکری گفت: ما با این تفکر عاشورایی به امروز رسیدیم و به لطف خدا، قریب به ۴ دهه از عمر انقلاب اسلامیمان و تشعع نور الهی که در دنیا حاکم است با این فرهنگ عاشورایی به اینجا رسیده ایم.

رئیس سازمان بسیج عشایری کشور با اشاره به روایت تاریخی شب واقعه عاشورا و سخنان امام حسین (ع) با یارانش گفت: شهید باکری ها به امام حسین (ع) اقتدا کردند که سرانجام دفاع مقدس را به پیروزی رساندند.

در دفاع مقدس اراده خدا بر اراده استکبار پیروز شد

وی افزود: در دفاع مقدس دشمنی که آمده بود به بهانه جنگ ۶ روزه اعراب و اسرائیل  به تهران برسد و جشن پیروزی برگزار کند به لطف خدا، اراده خدا بر اراده استکبار پیروز شد و سرانجام جنگ ما به پیروزی جبهه حق انجامید.

سردار محمدی اشاره ای نیز به عملیات های بیت المقدس و فتح خرمشهر داشت و گفت: موفقیت نیروهای ایرانی باعث شد که سران عراقی احساس سرشکستی و آرزوی مرگ کنند و این عظمتی است که شهدا برای ما خلق کردند.

وی در بخش دیگر به جایگاه عشایر غیور انقلاب از زبان امام(ره) اشاره کرد و گفت: در تاریخ انقلاب اسلامی، عشایر جایگاه رفیع و بالایی داشتند.

رئیس سازمان بسیج عشایری کشور با اشاره به فرمایشات امام راحل در خصوص عشایر گفت: ایشان عشایر را به مردمانی دلیر، سلحشورانی غیور، سرسخت ترین مدافعان اسلام و میهن اسلامی، استوانه های استقلال ایران، خزائن مملکت و سد محکم و نفوذ ناپذیر در مقابل دشمنان تعبیر و تفسیر می کنند.

وی تاکید کرد: به خودمان ببالیم و افتخار کنیم که ساختار ایران اسلامی که متشکل از جامعه شهری، روستایی و عشایری است. ما در جامعه عشایری قرار داریم که امام عظیم الشان هرگاه نام از قوای مسلح می برند در کنارش هم از عشایر نام می برند و اشاره می کنند.

سردار محمدی افزود: عشایر بودن افتخار است، چرا که عشایر مساوی و مترادف با کلمات زیبای ذکر شده در بیانات امام راحل است.

وی افزود: مقام معظم رهبری که سالیان دفاع مقدس را در کنار شما عشایر در سنگرهای دفاع حضور داشتند، همیشه خاطرات زیبایی از رزم عشایر را عنوان می کنند و می فرمایند رزم و جنگ عشایر قبل از آنکه گفتنی باشد، دیدنی است. عشایر را مردمانی غیور، مومن، با اخلاص، وفادار، سلحشور، حافظان هویت و حیثیت بومی، مرکز استعدادهای درخشان، سربازان پر افتخار و مرزداران غیور، مومن و سلحشور می دانند.

رئیس سازمان بسیج عشایری کشور خاطرنشان کرد: کتاب انقلاب را که باز کنید بهترین واژه ها مخصوص این جامعه کم هزینه و پر بازده ای است که به لطف خدا با کمتر از ۲ درصد جمعیت کشور با تقدیم ۱۰ هزار شهید معادل ۵ درصد شهدای کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: این آمار شهدای عشایری در مقابل جمعیت آنها، رسالت ما مسئولان را زیاد می کند، لذا رسانه ها، سازمان ها، دولت، قوه مقننه، قوه قضاییه و ...تکلیف سنگینی در قبال این جامعه دارند و اگر به وظایفمان عمل نکنیم، قطع به یقیین باید فردای قیامت پاسخگو باشیم.

سردار محمدی گفت: متاسفانه ضریب زیرساخت های توسعه انسانی در مناطق عشایری ما زیبنده این جامعه خدوم و ایثارگر و همیشه یار انقلاب نیست و بسیار ضعیف و پایین است.

وی افزود: در دولت تدبیر و امید، برگزاری ۲ جلسه در قریب به ۴ سال شورای عالی عشایری کشور بسیار کم است. ما از دولت و دولتمردان توقع داریم، همانگونه که مقام معظم رهبری در دیدار با هفته گذشته بسیجیان با ایشان به مناسبت هفته بسیج فرمودند، بسیج رقیب دولت نیست. دولت وظایفی دارد که باید به وظایف خود عمل کند و بسیج متمم،  کمک کننده مشوق و پیش برنده است.

رئیس سازمان بسیج عشایری کشور ادامه داد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری، ما با تمام وجود و با نهایت اخلاص در خدمت دولت و دولتمردانمان هستیم که دست به دست هم بدهیم و به این مردم شریف و شهید پرور خدمت کنیم و شرطی جز خدمتگزاری به مردم نداریم و اگر کسی غیر از این شرط برای خودش قائل است به بی راهه دارد می رود.

وی افزود: ما از مجاهدانمان چون شهید نواب صفوی آموخته ایم که فرمود من آرزو دارم حکومت اسلامی برپا شود و من نواب در این برپایی حکومت اسلامی جارو کش باشم. ما باید جاروکش زیر قدوم این ملت شریف باشیم. اینها خون دادند و با خون این مردم، این انقلاب تا کنون حفظ شده است و در کوران حوادث پس از پیروزی انقلاب، اراده انقلاب را بر اراده استکبار به پیروزی رساندند.

سردار محمدی گفت: با توجه به موارد فوق، درخواستمان این است که شورای عالی عشایری کشور، شورای عشایری استان ها که حدود ۱۳ وزارت خانه و سازمان در مقابل این جامعه مسئولیت مستقیم دارند به وظایفشان جامه عمل بپوشانند و تا ما شاهد مهاجرت بی رویه عشایر و روستائیان از مناطقی که قطب کار، تولید، اشتغال و مرزداری است نباشیم و این پدیده رخ ندهد.

وی افزود: امیدواریم آنقدر شاهد رونق اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و آموزشی در مناطق عشایری باشیم که شاهد حادث شدن پدیده مبارک مهاجرت معکوس باشیم و مردم از زندگی سخت شهری به سوی روستاها و مناطق عشایری کوچ کنند و برگردند تا در صحنه تقابل با استکبار و جنگ نابرابر اقتصادی، اقتصاد مقاومتی را با کار و تلاش محقق کنیم.

وحدت یکی از پایه های اساسی انقلابمان است

رئیس سازمان بسیج عشایری کشور بر وحدت اقوام و مذاهب تاکید کرد و گفت: یکی از پایه های اساسی انقلابمان وحدت مردمی بوده است که تجلی این وحدت را در اقوا و مذاهب به صورت خاص می بینیم.

وی افزود: اقوام و مذاهب مختلف ایرانی به لطف خدا تا به امروز با هر دین و مذهبی دست در دست همدیگر در سنگر اعتقادی مشترک گوش به فرمان ولایت توطئه های دشمنان را خنثی کردند و نقش آفرینی ویژه ای را در پاسداری از انقلاب داشته اند.

سردار محمدی با تاکید بر اینکه دشمن امروز به دنبال شکستن این وحدت است، گفت: باید در مقابل این توطئه دشمنان به گوش، هوشیار و بیدار باشیم.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری افزود: ایشان می فرماید امروز هر حنجره ای که دعوت به وحدت اسلامی کند حنجره الهی است و هر زبانی مسلمانان، طوایف و مذاهب اسلامی را به دشمنی با یکدیگر و عصبیت های قومی را علیه یکدیگر تحریک کند، ناطق من الشیطان است.

رئیس سازمان بسیج عشایری کشور گفت: این نکته رهبری قطع به یقین ریشه در کلام وحیانی دارند. هر کس دعوت به حق کند ناطق من الله است و خداوند به ما دستور داده که دست در دست هم داده و به دنبال تفرقه نباشیم و هرکس که تفرقه ایجاد کند ناطق من الشیطان است.

وی افزود: ما یا حزب الله  بوده و یا حزب شیطان هستیم و به لطف خدا خانواده های شهدا و ایثارگران حزب الله بوده و گوش به فرمان ولی خدا هستند. در یک دست قرآن و در دست دیگر سلاح به دست گرفته و به پاسداری از انقلاب می پردازند.

سردار محمدی تاکید کرد: امروز ما که در سایه سار جمهوری اسلامی زندگی می کنیم که تنها نظامی در دنیا است که قانون اساسی آن قرآن کریم، سنت نبوی، سیره علوی و فاطمی است و نظام دومی با این ویژگی ها وجود ندارد. لذا باید شکر گزار آن باشیم.

وی افزود: ما باید به خود ببالیم و افتخار کنیم که در چنین عصری و در سایه سار چنین حکومتی به ما توفیق حیات داده است. ما پاسدار و فداییان این نظام هستیم و شک نداریم که این نظام همان نظامی است که وجود مقدس پیامبر(ص)، امیر المومنین(ع)، حضرت فاطمه زهرا(س) و امام حسین(ع) و سایر ائمه  دنبال همین بودند و اگر کسی به این شک دارد به اعتقادات خودش باید شک کند و این جزو اصول مسلم و بین انقلاب اسلامی است.

ولایت فقیه برگرفته از قرآن است

رئیس سازمان بسیج عشایری کشور تاکید کرد: امروز رهبری این نظام را کسی به عهده دارد که در عالم رهبری در دنیا بی نظیر است.

وی با بیان اینکه نوع رهبری ما ولایت فقیه است که ولایت فقیه برگرفته از قرآن است، گفت: اگر در بین رهبران دنیا رهبری به فقاهت، شجاعت، دینداری، ساده زیستی، مردم داری و تمام ویژگی های خوب عالم است پیدا کردید به ما نشان دهید. قیاس مع الفارق و کفر است که رهبر نظام جمهوری اسلامی در جایگاه ولی خدا را با رهبران دنیا قیاس کنیم.

وی با اشاره به رهبران سیاسی آمریکا گفت: مناظره های کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا را دیدید. اینها قرار است به دنیا نظم و نوید ببخشند!؟ قرار است اینها سکان نظام بین الملل را در دست داشته باشند و از حقوق بشر دفاع کنند!؟ اینها از هر چه رسوایی بود چیزی باقی نگذاشتند و لایه های پنهان را هم رو کردند.

رئیس سازمان بسیج عشایری کشور با بیان اینکه آیا می توان اینها را با رهبر جامعه اسلامی و ولی فقیه مقایسه کرد، افزود: نه نمی شود کفر است؛ لذا ما باید به خودمان بقبولانیم که ولایت فقیه ولایت فرد نیست، ولایت خدا است و باید شکر این را به جای آوریم.

وی افزود:  پاسداران و بسیجیان در تمام کره زمین تنها ارتش الهی، خدایی و ولایی هستند و فرمانده کل قوای ما فردی خود ساخته، خدا محور و خداباور است.

سردار محمدی با اشاره به رهبران کشورهای استکباری افزود: اوج افتخار آنها این است که با سگ بازی می کنند و تصویر سگ بازی هایشان را در شبکه های اجتماعی نیز منعکس و منتشر می کنند.

وی خاطر نشان کرد: باید شکر این لباس سربازی، نظام ولایی و رهبری را به جای آوریم و این تکلیف ما برای رسیدن به بندگی حضرت حق است و مسئولان باید در این زمینه بیشتر متوجه باشند.

رئیس سازمان بسیج عشایری کشور تصریح کرد: عزیزی که به لطف این نظام و مردم به وزارت و ... رسیده است باید علاوه بر شکرگزاری به گذشته خودمان به سال ۵۷ رجوع کند و ببیند از کجا و به برکت این نظام به کجا رسیده است و شکر آن را که همان نوکری این مردم است به جای آورد.

کسانی که به سمت اختلاس و حقوق های نجومی رفتند مسئولیت را طعمه فرض کرده اند

وی تاکید کرد: مردم حق دارند، لذا ما باید وظیفه خودمان را گم نکنیم، نبازیم، به بی راهه نرویم و مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی را که امانت است حفظ کنیم. متاسفانه آنها که سر از اختلاس و حقوق های نجومی در می آورند معلوم است که مسئولیت در این نظام را طعمه فرض کرده اند و قطع به یقین دست انتقام الهی آنها را خواهد گرفت.

سردار محمدی بر شکرگزاری با بصیرت نسبت به نعمت های انقلاب اسلامی تاکید کرد.

کد N1561094

وبگردی