آفتاب
نماینده ولی فقیه:

دستگاه قضا در سیستان و بلوچستان عملکرد بسیار خوبی داشته است

دستگاه قضا در سیستان و بلوچستان عملکرد بسیار خوبی داشته است

زاهدان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: دستگاه قضایی با تعامل با سایر دستگاه های عضو شورای تامین، در حوزه تامین امنیت و برخورد با عوامل شرارت و ناامنی در این استان عملکرد بسیار خوبی داشته است.

به گزارش ایرنا، آیت الله عباسعلی سلیمانی روز شنبه در مراسم تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب زاهدان در سالن اجتماعات نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان با تبریک هفته بسیج اظهار داشت: قرار نگرفتن دستگاه قضا در جناح‌های سیاسی، قدرت تشخیص حق و باطل، نداشتن نگاه‌های قومی و مذهبی، ولایت مداری و در مواقع حساس دچار تزلزل نشدن ازمهمترین ویژگی‌های دستگاه قضا در سیستان و بلوچستان و کشور است.
عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: خدمات ارزنده محمد مرزیه در طول 10 سال خدمتش به عنوان دادستان عمومی و انقلاب زاهدان بر هیچ کس پوشیده نیست.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان افزود: دادستان سابق زاهدان از اعضای خانواده شهید و فردی ولایت مدار و دیندار است که همواره با مردم داری و اجرای قانون صادقانه به مردم سیستان و بلوچستان خدمت کرده است.
امام جمعه زاهدان بیان کرد: در جابجایی دادستان سابق زاهدان هیچ فرد و گروهی نقشی نداشته بلکه این امر براساس ضرورت های درون سازمانی انجام شده است.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: از دادستان کل کشور انتظار داشتیم جایگاهی برای دادستان سابق زاهدان تعریف می کرد که زبان خیلی از بدخواهان بسته می شد.
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: دادستان سابق زاهدان اجرای عدالت و تحقق امنیت را به بهترین شکل در این استان دنبال می کرد.
حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی اظهار داشت: تغییرات در دستگاه‌های اجرایی و قضایی یک امر ذاتی در راستای پیشبرد امور و ماموریت‌های محوله است.
وی تصریح کرد: خدمات 10 ساله محمد مرزیه دادستان سابق زاهدان در راستای تحقق عدالت و تامین امنیت در سیستان و بلوچستان بوده است.
وی افزود: امیدواریم که این تغیرات در دادستانی زاهدان منشاء خدمت ‌رسانی بهتر به مردم باشد.
دادستان عمومی و انقلاب سابق زاهدان نیز در این مراسم گفت: در حالی مسئولیت خود را به دادستان جدید تحویل می دهم که توانستیم با همکاری و تعامل بین دستگاه ها امنیت و آرامش را در سیستان و بلوچستان برقرار کنیم.
محمد مرزیه اظهار داشت: برای تامین امنیت فعلی در سیستان و بلوچستان خون شهدای ما از شمال تا جنوب این استان ریخته شده است.
وی تصریح کرد: هماهنگی های بسیار خوبی بین دستگاه های امنیتی و سیاسی در سیستان و بلوچستان حاکم است که این امر سبب تحقق امنیت پایدار در این استان شده است.
وی افزود: قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور و سپاه سلمان سیستان و بلوچستان تلاش های زیادی در پررنگ‌ کردن نقش بزرگان و معتمدان طوایف در برقرای امنیت این استان انجام دادند.
وی بیان کرد: عملکرد دادستانی زاهدان برای مردم و مسئولان سیستان و بلوچستان مشهود است و نیاز به ارائه گزارش عملکرد نیست.
دادستان سابق زاهدان گفت: اگر به مردم سیستان و بلوچستان احترام بگذاریم مردمان با انصاف و مهربانی هستند.
مرزیه اظهار داشت: به شیعه انگلیسی و سنی وهابی نباید اجازه داد امنیت و وحدت مردم سیستان و بلوچستان را خدشه دار کنند.
وی بیان کرد: اختلاف در سیستان و بلوچستان سم است و نباید به هیچ کس اجازه داد وحدت به وجود آمده در این استان را خدشه دار کند.
وی بیان کرد: ارتباط با مردم و گشاده رویی با آنان ما را نسبت به خیلی از مسائل آگاه می سازد و نباید از این موضوع غافل شد.
به گزارش ایرنا در این مراسم که آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، علی اوسط هاشمی استاندار، مولوی نذیر احمد سلامی نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه مسجد مکی زاهدان، رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان و مسئولان استانی حضور داشتند، حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور با تقدیر از محمد مرزیه دادستان سابق زاهدان حجت‌الاسلام علی موحدی ‌راد را به عنوان دادستان جدید مرکز استان سیستان و بلوچستان معرفی کرد.
3213**6081 خبرنگار: اکبر نوری ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
کد N1560956

وبگردی