آفتاب
استاندار البرز:

البرز 1200 میلیارد تومان موافقت نامه با موسسات اقتصادی کشور امضا کرد

البرز 1200 میلیارد تومان موافقت نامه با موسسات اقتصادی کشور امضا کرد

کرج - ایرنا- استاندارد البرز گفت که با اهتمام دولت یازدهم، موافقت نامه یک هزار و 200 میلیارد تومان طرح اقتصادی با موسسات اقتصادی کشور در جریان سفر رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید، برای این استان به امضا رسید.

سید حمید طهایی روز شنبه در سی وهشتمین جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان البرز که با حضور استاندار و اعضای این شورا برگزار شد، گفت:‌ابتکار دولت این بود که با 74 موسسه اقتصادی کشور نیز برای جذب این سرمایه مذاکره شد و در نهایت تا کنون هزار و 200 میلیارد تومان قرارداد و موافقت نامه با این موسسات اقتصادی تبادل و به امضا رسید.
استاندار البرز ادامه داد: یکی از همین طرح ها واگذاری پروژه خط 5 قطار شهری کرج به قرارگاه خاتم الاوصیا بود.
وی افزود: در مجموع پیش بینی می شود بالای 5 هزار میلیارد تومان اعتبار جذب و 294 طرح حدود بالای 50 درصد از طریق این موسسات اقتصادی جذب شود.
استاندار البرز افزود: 80 هزار میلیارد ریال نیاز استان برای 294 طرح اقتصادی و توسعه ای در سفر رئیس جمهوری اعلام شد.
وی ادامه داد: پیش بینی می شود که با ارایه سرمایه و اعتبار برای 50 درصد از طرح های ارایه شده در این نشست ها موافقت خواهد شد.
طهائی همچنین گفت: در سفر رئیس جمهوری سر جمع 60 پروژه با رقم 995 میلیارد تومان به تصویب رسید که اگر با بودجه استان البرز مقایسه داشته باشیم، این رقم چهار برابر است.
وی اضافه کرد: پروژه هایی در حوزه های مختلف اجرا می شود که از جمله آن می توان به بخش حمل و نقل اشاره داشت. در این بخش شامل راه، قطارشهری، راه های روستایی و حوزه راه و شهرسازی 428 میلیارد تومان اعتبار داده شد و قطارشهری نیز 186 میلیارد تومان اعتبار دریافت کرد.
استاندار البرز ادامه داد: برای بهسازی 100 کیلومتر از راه های روستایی با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد تومان و بهسازی راه طالقان با اعتبار 56 میلیارد تومان، محور اشتهارد نجم آباد - هشتگرد نیز 32 میلیارد تومان تمهیدات لازم پیش بینی شد.
وی افزود: در ارتباط با جاده کرج - چالوس که همیشه پنجشنبه ها و جمعه ها مشکل داریم، دنبال راه حل بودیم که یکی از پیشنهادات راه دیزین به شمشک و بهسازی آن بود که دراین زمینه نیز 18 میلیارد تومان اعتبار درنظرگرفته شد.
طهائی خاطرنشان کرد: بودجه و اعتباری که برای البرز محقق شد در مقایسه با سایر استان ها بسیار بیشتر بود که این امر را می توان بزرگترین دستاورد سفر رییس جمهوری به این استان دانست.
وی گفت: در سفر رئیس جمهوری پیشین 21 درصد مصوبات اجرایی شده، ولی در دولت تدبیر و امید تحقق وعده ها مورد تاکید ویژه قرار گرفته و پیگیری های مستمری در این خصوص صورت می گیرد که حداکثر در مدت 2 سال اجرایی شود.
استاندار البرز با اشاره به نقش پروژه های مصوب در زندگی مردم استان، افزود: در بخش آموزش و پرورش، تامین آب برای مسکن مهر شهر جدید هشتگرد و ساخت تصفیه خانه و تقویت امکانات بیمارستانی به طور مستقیم در زندگی مردم این دستاوردها نمود پیدا می کند.
وی با اشاره به دستاوردهای معنوی سفر رییس جمهوری به البرز خاطر نشان کرد: استقبالی که صورت گرفت با توجه به اینکه در داخل و خارج از کشور نگاه ویژه به این سفرها وجود دارد، حضور مردم به عنوان یک سرمایه ملی بوده و مسئولان را بیش از پیش متعهد کرد.
وی با اشاره به هفته بسیج و نقش مهم بسیج در پیشرفت و توسعه کشور، اظهار داشت:‌ در جنگ تحمیلی ملت ایران بدون تجهیزات و تنها با عشق و علاقه به سرزمین و ارزش های دینی از ایران اسلامی دفاع کردند.
وی با بیان اینکه ملت ایران بسیجی وار در دوران هشت سال دفاع مقدس و در سایه رهبری از ارزش ها دفاع کردند، ادامه داد: باید یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس را گرامیداشت و مدیران باید امروز در جبهه خدمتگزاری به مردم تلاش کنند.
وی با اشاره به کمک ها و تجهیزات نظامی از سوی کشورهای مختلف به کشور عراق در طول 8 سال جتگ تحمیلی، افزود: ایران با پشتوانه مردمی و روحیه بسیجی توانست بر دشمن غلبه کند و با اقتدار از مرزهای خود دفاع کند.
**سامانه سامد و ظرفیت های ایجاد شده
استاندار البرز گفت: در بخش سامانه سامد برای پاسخگویی به سوالات مردمی 220 کاربر در چند شیفت حضور داشتند و ظرف 3 روز مجموع کل 63 هزار و 310 پیام از مردم دریافت شد.
وی ادامه داد: 9 هزار و 86 نامه نیز داده شد که در مجموع نامه ها و پیام ها 72 هزار و 369 مورد بود.
طهایی گفت: یکی از موارد استثنایی در البرز ارائه تسهیلات ظرف 2 ساعت بود که برای افرادی که نیاز ضروری داشتند، محقق شد.
وی افزود: تعدادی از وزیران نیز در شهرستان ها حضور داشتند که در مجموع 9 وزیر و معاون و 22 معاون بودند.
استاندار البرز با اشاره به موضوع تعطیلی پنجشنبه ها در استان نیز گفت: در نظر سنجی های صورت گرفته این مبحث مورد مطالبه مردم نبود، ولی در این رابطه پیگیری می شود و با توجه به شرایط استان به خصوص در فردیس و کرج این امر محقق شود ولی روال قانونی باید طی شود.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت قطار شهری کرج نیز گفت: در این ارتباط در این سفر با نماینده قرارگاهی وابسته به سپاه تفاهم نامه ای امضا شده و اگر پیمانکار بتواند از منابع موجود استفاده کند، آمادگی عقد قرارداد داریم، در غیر این صورت موارد دیگر مطرح می شود.
7411/1535خبرنگار:سیده فرناز مرتضوی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
کد N1560925

وبگردی