آفتاب

تیم های برتر مسابقه ملی ابتکارات و نوآوری دانش آموزی معرفی شدند

تیم های برتر مسابقه ملی ابتکارات و نوآوری دانش آموزی معرفی شدند

یزد - ایرنا - هشتمین دوره مسابقه های ملی ابتکارات و نوآوری دانش آموزی که با حضور یک هزار دانش آموز درقالب 502 تیم از 23 استان کشور در دانشگاه یزد جریان داشت؛ روز شنبه با معرفی تیم های برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش ایرنا، در پایان این رقابت های 2روزه تیم های پویش 95، جراحان سمپار، اختر نجوم، خوشه پروین، پردیس برتر، امیر و غزال 2016 همگی از یزد به ترتیب در رشته های رباتیک فوتبالیست دبستان، رباتیک زیست شناسی، نجوم دبستان، نجوم دبیرستان، رباتیک رالی، اپلیکیشن نویسی اندروید و رباتیک حمل جعبه به مقام قهرمانی دست یافتند.
همچنین تیم های زنوس از استان زنجان، شاهد رازی یک از گلستان، mi4 از اصفهان، ربودز از خوزستان و برنده بزرگ از خراسان جنوبی به ترتیب در رشته های هوافضا گلایدر، نانو شیمی، جنگجوی دبیرستان، میکرو موس و روباتیک حلماز در رده نخست قرار گرفتند.
تیم های نانو نخبگان اهواز 2 از خوزستان در رشته رباتیک خدمت رسان، پرشین گلف خلیج فارس از هرمزگان در رشته رباتیک فوتبالیست دبیرستان، آتش نشان حرفه ای از کرمان در رشته رباتیک آتش نشان، اتم خلیج از هرمزگان در رشته رباتیک جنگجوی دبستان، کهکشان مشهد از خراسان رضوی در رشته رباتیک مسیر یاب، روبو از گیلان در رشته جنگجوی دبیرستان،البرز 3 از البرز در رشته رباتیک پارک نوری و به مقام قهرمانی رسیدند.
هدف از برگزاری هشتمین دوره مسابقه های ملی ابتکارات و نوآوری دانش آموزی که در 19 رشته برگزار شد، آشنایی دانش آموزان با فرهنگ نوآوری و خلاقیت اعلام شده است.
پارک علم و فناوری یزد از سال 1389 به منظور رشد خلاقیت، تقویت جسارت علمی و شناسایی استعدادهای برتر اقدام به برگزاری مسابقه های ابتکارات و نوآوری دانش آموزی کرده است.
دبیرخانه دائمی این رقابت ها در استان یزد واقع است و هفتمین دوره رقابت ها 28 و 29 آبان سال گذشته با حضور دانش آموزان 21 استان در یزد برگزار شده بود.
7532 / 5054خبرنگار: سعید صادقی مقدم** انتشار : بهنام احمدی *
کد N1560918

وبگردی